Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6432
Title: | Формування здоровʼязбережувальної компетентності у дітей старшого дошкільного віку |
Authors: | Степанюк, Юлія Вадимівна |
Keywords: | дошкільний вік здоровʼя здоровʼязбережувальна компетентність заклад дошкільної освіти preschool age health health-preserving competence preschool education institution |
Issue Date: | 2021 |
Abstract: | UA : Робота викладена на 82 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 72 джерела. Об’єкт дослідження: процес впровадження здоровʼязберігаючих технологій у роботу закладу дошкільної освіти. Предмет: зміст, форми та методи формування здоровʼязбережувальної компетентності дітей старшого дошкільного віку. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити педагогічну програму формування здоровʼязбережувальної компетентності дітей старшого дошкільного віку в умовах ЗДО. У роботі проаналізовано стан актуальності проблеми збереження здоровʼя дошкільників; визначено сутність понять «здоровʼя», «здоровʼязбережувальна компетентність», проаналізовано рівень сформованості здоровʼязбережувальної компетентності у дошкільників; обгрунтовано значення використання педагогічної програми з формування здоровʼязбережувальної компетентності у дітей старшого дошкільного віку. EN : The work is presented on 82 pages of printed text. The list of links includes 72 sources. Object of research: the process of implementing health technologies in the work of preschool education. Subject: content, forms and methods of forming health-preserving competence of older preschool children. The purpose of the study: to theoretically substantiate and experimentally test the pedagogical program for the formation of health-preserving competence of older preschool children in the conditions of ZDO. The state of urgency of the problem of preserving the health of preschoolers is analyzed in the work; the essence of the concepts of "health", "health-preserving competence" is determined, the level of formation of health-preserving competence in preschoolers is analyzed; the importance of using the pedagogical program for the formation of health-preserving competence in older preschool children is substantiated. |
Description: | Степанюк Ю. В. Формування здоровʼязбережувальної компетентності у дітей старшого дошкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 012 «Дошкільна освіта» / наук. керівник О. О. Самсонова. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 96 с. |
URI: | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6432 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри дошкільної та початкової освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Stepanyuk.docx | Магістерська робота | 139.88 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.