Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6457
Title: Формування статево-рольових уявлень дітей дошкільного віку
Other Titles: Formation of gender-role representations of preschool children
Authors: Суліма, Ольга Михайлівна
Keywords: стать
статева ідентифікація
статево – рольові уявленя
гендер
гендерні особливості
маскуліність
феміність
андрогіність
статева типізація
статева самосвідомість
sex
sexual identification
sexual - role perceptions
gender
gender features
masculinity
feminity
androginity
sexual typing
sexual consciousness
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Робота викладена на 93 сторінки, ., 12 таблиць, 4 рисунка, 8 додатків. Перелік посилань включає 33 джерела. Об’єкт дослідження − формування статево – рольових уявлень. В сьогоднішньому суспільстві особливу роль у формуванні особистості хлопчика і дівчинки належить саме статево - рольові ідентичності. Як відомо гендерні установки у взаємодії із ціннісними орієнтаціями особистості зумовлюють характер засвоєння нею гендерних ролей. Сама ж гендерна роль виступає не лише як механізм формування людини про себе,як представника певної статті ,але й є способом закріплення на суб’єктивному рівні цінностей між статевих взаємин. Статево-рольові уявлення особистості , як складові самосвідомості та основа гендерних установок безпосередньо впливають на афективну, регулятивно-поведінкову і когнітивну сфери конкретної людини. Тому ми можемо зробити висновок, що формування відповідного ціннісного підґрунтя гендерних установок відповідно до власної та протилежної статі є важливим завданням виховання особистості дитини.. Наукова новизна роботи полягає в тому, що – здійснено комплексне теоретичне та емпіричне дослідження процесу впливу гендерних характеристик батьків на формування статево-рольових уявлень дітей; – обґрунтовано принципи формування статево – рольових уявлень дітей цього віку; – поглиблено психологічний зміст понять «статево – рольові уявлення» і «батьківсько-дитячі стосунки», завдяки визначенню структурних компонентів формування статево – рольових уявлень дітей – емоційного, когнітивного, діяльнісного – і з’ясуванню їх взаємозв’язку з гендерними характеристиками особистостей батьків; – розширено теоретичні уявлення про особливості дитячо-батьківської взаємодії в контексті становлення статево – рольових уявлень дошкільників; – емпірично підтверджено наявність зв’язку між гендерними характеристиками особистостей батьків та статево – рольовими уявленнями дітей.
EN : The work is presented on 93 pages,., 12 tables, 4 figures, 8 appendices. The list of links includes 33 sources. The object of research is the formation of gender-role ideas. In today's society, a special role in shaping the personality of a boy and a girl belongs to the gender - role identities. It is known that gender attitudes in interaction with the value orientations of the individual determine the nature of its assimilation of gender roles. The role of gender itself acts not only as a mechanism for forming a person about himself, as a representative of a particular article, but also as a way to establish at the subjective level of values between sexual relations. Gender-role ideas of the individual as components of self-awareness and the basis of gender attitudes directly affect the affective, regulatory-behavioral and cognitive spheres of a particular person. Therefore, we can conclude that the formation of the appropriate value base of gender attitudes according to their own and the opposite sex is an important task of educating the child's personality. The scientific novelty of the work is that -role representations of children; - the principles of formation of sexual - role representations of children of this age are substantiated; - deepened the psychological content of the concepts of "gender-role ideas" and "parent-child relationship" by identifying the structural components of the formation of gender - role ideas of children - emotional, cognitive, activity - and clarify their relationship with gender characteristics of parents; - the theoretical ideas about the peculiarities of child-parent interaction in the context of the formation of gender-role ideas of preschoolers are expanded; - the existence of a connection between the gender characteristics of parents' personalities and children's gender and role representations has been empirically confirmed.
Description: Суліма О. М. Формування статево-рольових уявлень дітей дошкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник В. В. Овсяннікова. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 93 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6457
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Суліма Ольга Михайлівна .pdfМагістерська робота1.95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.