Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6495
Title: Франкомовний педагогічний дискурс: комунікативно-прагматичний аспект
Authors: Кисельова, Катерина Сергіївна
Keywords: дискурс
педагогічний дискурс
хронотоп
комунікативно-прагматичні особливості дискурсу
комунікативні стратегії
le discours
le discours pédagogique
chronotope
les caractéristiques communicatives et pragmatiques du discours
les stratégies communicatives
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Об`єктом дослідження є франкомовний педагогічний дискурс, як особливий тип статусно-рольового спілкування в межах освітнього соціального простору, спрямованого на соціалізацію нових членів суспільства. Предметом дослідження є комунікативно-прагматичні особливості педагогічного франкомовного дискурсу, вербалізовані у відповідних мовних одиницях та текстах. Метою роботи є аналіз засобів вербалізації компонентів франкомовного педагогічного дискурсу – учасників, хронотопу, цінностей, стратегій, жанрів, з огляду на відтворення у їх значенні комунікативно-прагматичних ознак відповідного дискурсу. Основні результати дослідження. В ході аналізу словникових дефініцій було встановлено, що основними учасниками франкомовного педагогічного дискурсу є enseignant та élève. Кожен з них має свої цілі і завдання в межах освітнього простору. Згідно до офіційних нормативних документів хронотоп визначається у відповідності до рівнів закладів освіти та вікових особливостей учнів. Базовими цінностями франкомовного педагогічного дискурсу є les principes de laïcité et de neutralité, що передбачає відсутність будь-якої заангажованості (релігійної, політичної, ідеологічної тощо) у всіх учасників педагогічного дискурсу. Дослідження текстів дидактичних видань засвідчило, що основним жанром педагогічного дискурсу є leçon (урок), внутрішня структура і зміст якого визначаються його головною метою. Стратегії педагогічного дискурсу мають бути спрямовані на ефективну взаємодію учителя, учня, знання та середовища.
FR : Le sujet de notre recherche est le «Discours pédagogique francophone: aspects communicatif et pragmatique» L’objet d’étude c`est le discours pédagogique francophone en tant que type particulier de communication au sein de la communauté éducative visant à la socialisation de nouveaux membres de la société. L`objectif est d`analyser les composantes du discours pédagogique francophone, telles que participants, chronotope, valeurs, stratégies et genres vu leurs caractéristiques communicatives et pragmatiques. En premier lieu, nous avons examiné les fondements théoriques du discours pédagogique, les concepts de discours, discours pédagogique, aussi bien que la structure et les unités de base du discours pédagogique. En second lieu, les caractéristiques communicatives et pragmatiques du discours pédagogique francophone ont été étudiées. Lors de l'analyse des définitions du dictionnaire, il a été constaté que les principaux acteurs du discours pédagogique francophone sont enseignant et élève. Chacun d'eux a ses propres buts et objectifs au sein de l'espace éducatif. Selon les réglementations officielles, le chronotope du discours pédagogique est déterminé en fonction des niveaux des établissements d'enseignement et de l'âge des élèves. Les valeurs fondamentales du discours pédagogique se basent sur les principes de laïcité et de neutralité, ce qui implique l'absence de tout engagement (religieux, politique, idéologique, etc.) de tous les participants au discours pédagogique. L'étude des textes didactiques a révélé que le genre principal des discours pédagogiques est la leçon dont la structure interne et le contenu sont déterminés par ses objectifs concrets. Les stratégies du discours pédagogique doivent viser une interaction effective entre l`enseignant, l`élève, le savoir et le milieu.
Description: Кисельова К. С. Франкомовний педагогічний дискурс : комунікативно-прагматичний аспект : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник І. В. Тарасюк. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 73 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6495
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри романської філології і перекладу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kiselyova2021.pdfМагістерська робота1.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.