Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/728
Title: Теоретико-методологические основания психологии управленческой деятельности руководителя в условиях информационного общества
Other Titles: Теоретико-методологічні засади психології управлінської діяльності керівника в умовах інформаційного суспільства
Theoretical and methodological bases of psychology of manager's management activities in the information society
Authors: Кононец, Мария Александровна
Кононець, Марія Олександрівна
Kononets, Maria
Keywords: методологические основания
психология управленческой деятельности
эффективное руководство и управление
методологічні основи
психологія управлінської праці
ефективне керівництво і управління
methodological bases
psychology of managerial work
effective management and management
Issue Date: 2018
Publisher: ЗДІА
Citation: Кононец, М. А. Теоретико-методологические основания психологии управленческой деятельности руководителя в условиях информационного общества / М. А. Кононец // Гуманитарный вестник Запорожской государственной инженерной академии / ред. В. Г. Воронкова. - Запорожье, 2018. - Вып. 72 (2018). - C. 190 - 200
Abstract: RU : Актуальность темы исследования заключается в том, что теоретико- методологические основания психологии управленческой деятельности руководителя в условиях информационного общества помогают повысить рычаги управления и руководства. Цель управления – получение желаемого результата, который должен быть получен после осуществления действий управления руководителя как главной действующей силы, которая стремится к преобразованиям, стремится увеличить в организации самоорганизующее начало. Проблема исследования в том, что для эффективного управления следует отработать надежные механизмы выявления и развития способностей руководителя, повысить уровень профессионализма и компетентности руководителя до самого высокого уровня, чтобы управленческий организм не дезориентировался. Квалифицированно выполнить работу управленца может тот, кто работает как специалист, профессионал, компетентный человек. Выдвигается гипотеза, что управленец высокого уровня профессионализма и компетентности способен сформировать психологические основания организации, чтобы она работала как единый социальный организм. Задача исследования – проанализировать психологические основания управленческой деятельности в условиях информационного общества, которые позволили бы наиболее оптимально управлять конкретной организацией. Методологические основания психологии управленческой деятельности как основы эффективного руководства включают методы культуротворчества, которые используются для решения проблем организации, формирования психологической культуры, лишенной конфликтов, противоречий, взрывов, катаклизмов. Методологической основой научного исследования психологических оснований управленческой деятельности как основы эффективного руководства служат методы, как системный, структурный, структурно- функциональный, исторический, компаративный, которые позволяют достичь более высокого уровня организации и самоорганизации за счет умелого руководства. Поэтому руководитель должен использовать всю совокупность методов, приемов, алгоритмов действий, методик, способов достижения определенных результатов, которые приведут к управлению высокого уровня. Делается вывод, что детерминантами оптимизации психологии управленческого труда руководителя служит модель, направленная на регулирование взаимоотношений, в которых использовались бы ресурсы информационного общества, в основе которого высокое информационное обеспечение для повышения эффективности управленческого труда.
UA : Анотація. Актуальність теми дослідження в тому, що теоретико-методологічні засади психології управлінської діяльності керівника в умовах інформаційного суспільства допомагають підвищити важелі управління та керівництва. Мета управління – отримання бажаного результату, який повинен бути отриманий після здійснення дій управління керівника як головної діючої сили, яка прямує до перетворень, намагається збільшити в організації самоуправлінське начало. Проблема дослідження в тому, що для ефективного управління слід відпрацювати надійні механізми виявлення і розвитку здібностей керівника, підвищити рівень професіоналізму і компетентності керівника до самого найвищого рівня, щоб управлінський організм не дезорієнтувався. Кваліфіковано виконати роботу управлінця може той, хто працює як спеціаліст, професіонал, компетентна людина. Висувається гіпотеза, що управлінець високого рівня професіоналізму і компетентності здатний сформувати психологічні основи організації, щоб вона працювала як єдиний соціальний організм. Задача дослідження – проаналізувати психологічні основи управлінської діяльності в умовах інформаційного суспільства, які дозволили б найбільш оптимально управляти конкретною організацією. Методологічні основи психології управлінської діяльності як основи ефективного керівництва включають методи культуротворчості, які використовуються для вирішення проблем організації, формування психологічної культури, позбавленої конфліктів, суперечностей, катаклізмів. Методологічною основою наукового дослідження психологічних засад управлінської діяльності як основи ефективного керівництва слугують методи, як системний, структурний, структурно-функціональний, історичний, компаративний, які дозволяють досягти більш високого рівня організації і самоорганізації за рахунок вмілого керівництва. Тому керівник повинен використати всю сукупність методів, прийомів, алгоритмів дій, методик, способів досягнення певних результатів, які приведуть до управління високого рівня. Робиться висновок, що детермінантами оптимізації психології управлінської праці керівника слугує модель, направлена на регулювання взаємовідносин, в яких використовувалися б ресурси інформаційного суспільства, в основі якого високе інформаційне забезпечення для підвищення ефективності управлінської праці.
EN :The urgency of the research topic is that the theoretical and methodological principles of psychology of managerial activity of the head in the conditions of the information society help to increase the levers of management and guidance. The purpose of management - the receipt of the desired result, which must be obtained after the actions of the management of the head as the main operating force, which is heading for transformations, tries to increase the self-governing principle in the organization. The problem of research is that for effective management it is necessary to develop reliable mechanisms for the identification and development of manager's abilities, to increase the level of professionalism and competence of the head to the highest level, so that the management organism does not disorient. A person who works as a specialist, a professional, a competent person can be qualified to carry out the work of a manager. The hypothesis is put forward that the manager of a high level of professionalism and competence is able to form the psychological foundations of the organization, so that it worked as a single social organism. The task of the research is to analyze the psychological foundations of management activity in the conditions of the information society, which would allow the most optimal management of a particular organization. The methodological foundations of the psychology of management as the basis of effective leadership include methods of cultural development, which are used to solve the problems of organization, the formation of psychological culture, devoid of conflicts, contradictions, disasters. Methodological basis of scientific research of psychological principles of administrative activity as the basis of effective management are methods, such as system, structural, structural-functional, historical, comparative, which allow to achieve a higher level of organization and self-organization at the expense of skilful leadership. Therefore, the manager must use the whole set of methods, techniques, algorithms of actions, techniques, methods of achieving certain results that will lead to the management of a high level. It is concluded that the determinants of the optimization of the managerial psychology of the head is a model aimed at regulating relationships, which would use the resources of the information society, which is based on high information provision for improving the efficiency of management
Description: ORCID: 0000-0001-9303-707X
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/728
Appears in Collections:Гуманітарний вісник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gvzdia_72_20.pdf2.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.