Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/866
Title: Planning of sales of enterprise products in modern realities.
Other Titles: Планування збуту продукції підприємства у сучасних реаліях.
Планирование сбыта продукции предприятия в современных реалиях.
Authors: Oliinyk, N. M.
Олійник, Н. М
Олейник, Н. Н.
Makarenko, S. M.
Макаренко, С. М.
Макаренко, С. Н
Mustratova, K. O.
Мустратова, К. О.
Keywords: sales activity
sales
sales planning
marketing policy
market capacity
збутова діяльність
збут продукції
планування збуту
збутова політика
місткість ринку
сбытовая деятельность
сбыт продукции
планирование сбыта
сбытовая политика
емкость рынка
Issue Date: 2018
Publisher: ЗДІА
Citation: Oliinyk N. V. Planning of sales of enterprise products in modern realities. / N. M. Oliinyk, S. M. Makarenko, K. O. Mustratova //Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії / ред. О. В. Коваленко. - Запоріжжя, 2018. - Вип. 1 (13). - C. 135 - 139
Abstract: EN : The article outlines the essence of sales, sales activity, and sales planning of the company’s products. The factors influencing sales planning of the enterprise are investigated. The formula for calculating the capacity of the product market in actual measurement is specified. The most common mistakes when drawing up the sales plan for the activities of domestic enterprises in modern realities are distinguished. The work considers the main elements of ensuring the efficient functioning of the sales system in current economic conditions.
UA : У статті висвітлено сутність збуту, збутової діяльності та планування збуту продукції підприємства. Досліджено фактори, що впливають на планування збуту продукції підприємства. Уточнено формулу розрахунку місткості ринку продукції у натуральному вимірі. Виокремлено найпоширеніші помилки при складанні плану збуту продукції в діяльності вітчизняних підприємств у сучасних реаліях. Розглянуто основні елементи забезпечення ефективного функціонування системи збуту в сучасних умовах господарювання.
RU : В статье отражена сущность сбыта, сбытовой деятельности и планирования сбыта продукции предприятия. Исследованы факторы, которые влияют на планирование сбыта продукции предприятия. Уточнена формула расчета емкости рынка продукции в натуральном измерении. Выделены наиболее распространенные ошибки при составлении плана сбыта продукции в деятельности отечественных предприятий в современных реалиях. Рассмотрены основные элементы обеспечения эффективного функционирования системы сбыта в современных условиях хозяйствования.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/866
Appears in Collections:Економічний вісник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
28.pdf270.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.