Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/9915
Title: Формування пізнавальної активності учнів на уроках математики засобами інтерактивних методів навчання
Authors: Будник, Соф’я Романівна
Keywords: інтерактивні методи
молодші школярі
педагогічні умови
початкова освіта
interactive methods
younger students
pedagogical condition
primary education
Issue Date: 2022
Abstract: UA : Робота викладена на 68 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 53 джерела. Мета дослідження – обґрунтування та експериментальна перевірка ефективності педагогічних умов формування пізнавальної активності молодших школярів. Об’єкт дослідження – процес формування пізнавальної активності молодших школярів. Предмет дослідження – педагогічні умови, що забезпечують ефективність формування пізнавальної активності молодших школярів на уроках математики. У кваліфікаційній роботі розкрито зміст і сутність пізнавальної активності молодших школярів; охарактеризовано інтерактивні освітні технології в контексті формування пізнавальної активності молодших школярів; окреслено особливості формування пізнавальної активності молодших школярів на уроках математики; визначено педагогічні умови формування пізнавальної активності молодших школярів на уроках математики експериментально перевірено їхню ефективність; узагальнено результати дослідження щодо формування пізнавальної активності молодших школярів на уроках математики.
EN : The work is presented on 68 pages of printed text. The list of references includes 53 sources. The purpose of the study is to substantiate and experimentally verify the effectiveness of pedagogical conditions for the formation of cognitive activity of younger schoolchildren. The object of the research is the process of forming the cognitive activity of younger schoolchildren. The subject of the research is pedagogical conditions that ensure the effectiveness of the formation of cognitive activity of younger schoolchildren in mathematics lessons. The content and essence of the cognitive activity of younger schoolchildren is disclosed in the qualification work; interactive educational technologies are characterized in the context of the formation of cognitive activity of younger schoolchildren; the peculiarities of the formation of cognitive activity of younger schoolchildren in mathematics lessons are outlined; Pedagogical conditions for the formation of cognitive activity of younger schoolchildren in mathematics lessons were determined, and their effectiveness was experimentally verified; the results of the study on the formation of cognitive activity of junior high school students in mathematics lessons are summarized.
Description: Будник С. Р. Формування пізнавальної активності учнів на уроках математики засобами інтерактивних методів навчання : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 013 «Початкова освіта» / наук. керівник Ю. Є. Зубцова. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. 68 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/9915
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри дошкільної та початкової освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Budnik.docМагістерська робота460 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.