Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/9932
Title: Педагогічні умови формування читацької компетентності молодших школярів
Authors: Лисенко, Лілія Станіславівна
Keywords: читацька компетентність
молодший школяр
педагогічні умови
початкова освіта
reading competence
primary school children
pedagogical conditions
primary education
Issue Date: 2022
Abstract: UA : Робота викладена на 90 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 55 джерел. Мета дослідження – розробити, науково обґрунтувати та експериментально перевірити педагогічні умови формування читацької компетентності учнів початкових класів. Об’єкт дослідження – процес формування читацької компетентності учнів початкових класів. Предмет дослідження – педагогічні умови формування читацької компетентності молодших школярів. У кваліфікаційній роботі висвітлено теоретичні засади формування читацької компетентності молодших школярів; продемонстровано наукову дискусію щодо сутності ключових понять дослідження; охарактеризовано педагогічну проблему формування читацької компетентності учнів початкових класів; окреслено організаційно-методичне забезпечення процесу формування читацької компетентності молодших школярів; уточнено структурні компоненти, охарактеризувати критерії, показники та рівні сформованості читацької компетентності молодших школярів; визначено й обґрунтовано педагогічні умови формування читацької компетентності учнів початкових класів та експериментально перевірено їхню ефективність.
EN : The work is presented on 90 pages of printed text. The list of references includes 55 sources. The purpose of the research is to develop, scientifically justify and experimentally verify the pedagogical conditions for the formation of reading competence of primary school students. The object of the study is the process of formation of reading competence of primary school students. The subject of the research is the pedagogical conditions of formation of reading competence of younger schoolchildren. The theoretical basis of the formation of reading competence of younger schoolchildren is highlighted in the qualification work; a scientific discussion on the essence of the key research concepts is demonstrated; the pedagogical problem of formation of reading competence of primary school students is characterized; the organizational and methodological support of the process of formation of reading competence of younger schoolchildren is outlined; the structural components are clarified, the criteria, indicators and levels of formation of reading competence of younger schoolchildren are characterized; the pedagogical conditions for the formation of reading competence of elementary school students were determined and substantiated, and their effectiveness was experimentally verified.
Description: Лисенко Л. С. Педагогічні умови формування читацької компетентності молодших школярів : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 013 «Початкова освіта» / наук. керівник Л. О. Сущенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. 90 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/9932
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри дошкільної та початкової освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lysenko.docxМагістерська робота263.28 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.