Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/9947
Title: Технологія формування риторичної культури майбутніх вихователів дітей дошкільного віку
Authors: Добринська, Марина Юріївна
Keywords: майбутні вихователі дітей дошкільного віку
професійна підготовка
формування риторичної культури
заклад вищої освіти
future educators of preschool children
professional training
formation of rhetorical culture
institution of higher education
Issue Date: 2022
Abstract: UA : Робота викладена на 96 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 57 джерел. Мета дослідження – виявити вплив теоретично обґрунтованої й експериментально перевіреної технології на рівні сформованості риторичної культури майбутніх вихователів дітей дошкільного віку. Об’єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх вихователів дітей дошкільного віку. Предмет дослідження – технологія формування риторичної культури майбутніх вихователів дітей дошкільного віку. У кваліфікаційній роботі теоретично обґрунтовано технологію формування риторичної культури майбутніх вихователів дітей дошкільного віку та експериментально перевірено її ефективність; уточнено зміст структурних компонентів риторичної культури вихователя дітей дошкільного віку та критерії й показники рівнів її сформованості.
EN : The work is presented on 96 pages of printed text. The list of references includes 57 sources. The purpose of the study is to identify the impact of theoretically grounded and experimentally tested technology on the level of formation of rhetorical culture of future educators of preschool children. The object of the research is the process of professional training of future educators of preschool children. The subject of the research is the technology of formation of rhetorical culture of future educators of preschool children. The qualification work clarified the essence of the rhetorical culture of the educator of preschool children; the technology of formation of the rhetorical culture of future educators of preschool children was theoretically substantiated and its effectiveness was tested experimentally; the content of the structural components of the rhetorical culture of the educator of preschool children and the criteria and indicators of the levels of its formation are clarified.
Description: Добринська М. Ю. Технологія формування риторичної культури майбутніх вихователів дітей дошкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 012 «Дошкільна освіта» / наук. керівник О. О. Самсонова. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. 96 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/9947
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри дошкільної та початкової освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dobrynska.docМагістерська робота768 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.