UA : Метою магістерської роботи є виявлення комунікаційної природи сучасного спортивного медіадискурсу та напрямків його трансформації в контексті нових медіа. Основними завданнями роботи є: 1) розглянути сутність поняття «нові медіа», їх особливості та різновиди в контексті технологічних революцій; 2) охарактеризувати поняття «спортивного дискурсу» як особливого виду суспільної діяльності; 3) дослідити співвідношення медіадискурсу і спортивного дискурсу; 4) виявити особливості спортивних мобільних додатків для розробки персональних програм тренувань, зорема, їх основі структурно-змістові компоненти, особливості функціонування та застосування. Предметом дослідження є особливості використання новітніх медіатехнологій у спортивному дискурсі. Об’єктом дослідження є мобільні додатки: Fitness Coach by FitCoach, WOWBODY, Тренування вдома – фитнес-тренер. Методологічну і теоретичну основу дослідження складають праці, приcвячені розгляду спортивної тематики в мас-медіа, таких дослідників: О. Бабенко, І. Білоус, А. Бондар, О. Гаврилюк, А. Гусєв, Л. Козуб, О. Корольової, О. Колупаєва, В. Лукащук, В. Мамай, І. Шевченко, О. Шекера, а також дослідження новітніх тенденцій розвитку медіадискурсу в контексті нових медіа науковців З. Григорової, Г. Дженкінса, С. Квіта, В. Кросбі, Л. Мановича, С. Потапенко, Б. Потятиника, Дж. Скотта, О. Фурсіна, М. Чабаненко та інших. Методи дослідження. У роботі застосовувалися методи аналізу, синтезу та порівняння для формування теоретичної бази дослідження, компаративний метод, узагальнення, семантичний аналіз, метод суцільної вибірки при аналізі спортивних мобільних додатків. Теоретичне значення роботи полягає в тому, що у дослідженні здійснена систематизація теоретичних передумов дослідження спортивного медіадискурсу, вперже розглянуто комунікаційні особливості мобільних спортивних додатків. Практичне значення роботи полягає у можливості використання результатів цієї роботи в подальших дослідженнях з медіакомунікацій, спортивного медіадискурсу, а також у практичній роботі медійників, при викладанні спецкурсів на факультетах журналістики та фізичного виховання. Структура роботи: магістерська робота складається зі вступу, двох розділів, підрозділів, висновків, списку використаної літератури. Обсяг основної роботи – 46 сторінок. Список використаної літератури включає 44 найменування.
EN : Ivanova K.I. Contemporary transformations of sports media discourse in the
context of digital and social media, 2022.
The thesis examines the transformations of sports media discourse through the
lens of new media. The relevance of the study is due to the importance of a healthy
lifestyle and the great demand for the services of a personal trainer for certain
personal goals; the popularity of using mobile applications to form training programs.
The goal is to provide society with a theoretical base of knowledge about the
basics of bodybuilding as a phenomenon of socio-cultural development and an
Olympic sport.
In the work, we answered the question of whether mobile applications can
replace the knowledge of a personal trainer, analyzed various types of mobile
applications for training and the training program developed by a personal trainer.
We also tracked the dependence of training results with a personal trainer and a
mobile "assistant".
Used methods of research are analysis, classification, method of comparison
and observation, method of content analysis.
The results of the work are the identification of the main features of sports
discourse texts; definition of the concept of "discourse" and its difference and
relationship with sports discourse; analysis of discourse types and their intersection
with sports topics.
The main problem in the modern transformation of sports discourse is that
modern technologies have not become a worthy replacement for professionals in the
field of sports. As a result, due to insufficient education and awareness, the number of
injuries during training is increasing.