UA : Робота викладена на 54 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 81 джерело. Мета дослідження – обґрунтування експериментальна перевірка педагогічних умов формування моральних цінностей учнів початкових класів. Об’єкт дослідження – процес формування моральних цінностей учнів початкових класів. Предмет дослідження – педагогічні умови формування моральних цінностей учнів початкових класів. У кваліфікаційній роботі висвітлено теоретичні засади формування моральних цінностей учнів початкових класів; розкрито зміст і сутність процесу формування моральних цінностей у контексті морального виховання молодших школярів; охарактеризовано особливості процесу формування моральних цінностей учнів початкових класів; окреслено організаційно-педагогічне забезпечення процесу формування моральних цінностей молодших школярів; визначено й обґрунтовано педагогічні умови формування моральних цінностей учнів початкових класів; експериментально перевірено ефективність педагогічних умов.
EN : The work is presented on 54 pages of printed text. The list of references includes 81 sources. The purpose of the research is to substantiate the experimental verification of pedagogical conditions for the formation of moral values of primary school students. The object of research is the process of forming moral values of primary school students. The subject of the study is the pedagogical conditions for the formation of moral values of primary school students. The theoretical basis of the formation of moral values of primary school students is highlighted in the qualification work; the content and essence of the process of formation of moral values in the context of moral education of younger schoolchildren is revealed; the peculiarities of the process of formation of moral values of primary school students are characterized; organizational and pedagogical support for the process of forming moral values of younger schoolchildren is outlined; the pedagogical conditions for the formation of moral values of primary school students are defined and substantiated; the effectiveness of pedagogical conditions was experimentally verified.