UA : Робота викладена на 53 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 50 джерел. Мета дослідження: розроблення і теоретичне обґрунтування моделі розвитку творчих здібностей учнів початкової школи засобами художньої діяльності. Об’єкт дослідження: процес розвитку творчих здібностей учнів початкової школи засобами художньої діяльності.
Предмет дослідження: модель розвитку творчих здібностей учнів початкової школи засобами художньої діяльності в урочний та позаурочний час. У кваліфікаційній роботі охарактеризовано вікові особливості розвитку творчих здібностей учнів початкової школи; визначено педагогічний потенціал художньої діяльності в контексті розвитку творчих здібностей учнів початкової школи; розроблено і обґрунтовано модель розвитку творчих здібностей учнів початкової школи засобами художньої діяльності в урочний та позаурочний час; розроблено методичний супровід поетапного запровадження моделі в урочний та позаурочний час.
EN : The work is presented on 53 pages of printed text. The list of references includes 50 sources. The purpose of the research: development and theoretical substantiation of the model for the development of creative abilities of primary school students by means of artistic activity. The object of the study: the process of developing the creative abilities of primary school students by means of artistic activity. The subject of the study: a model of the development of creative abilities of primary school students by means of artistic activities during school and extracurricular hours. In the qualifying work, the age-specific features of the development of creative abilities of primary school students are characterized; the pedagogical potential of artistic activity in the context of the development of creative abilities of primary school students is determined; a model for the development of creative abilities of primary school students by means of artistic activities during school and extra-curricular hours was developed and substantiated; methodical support for the phased introduction of the model during school and extra-curricular hours has been developed.