UA : Робота викладена на 38 сторінках друкованого тексту, 5 таблиць, 2 додатка. Перелік посилань включає 21 джерело. Об’єкт дослідження: девіантна поведінка учнів старшого підліткового віку. Проблема девіантної поведінки учнів старшого підліткового віку є однією з актуальних соціально-педагогічних проблем. Актуальність цієї проблеми полягає в тому, що на сьогодні девіантна поведінка неповнолітніх розглядається як свідчення недоліків у освіті, складної соціально-економічної ситуації в країні, та сукупність антигромадської поведінки та злочинності неповнолітніх у певній сфері – як серйозний показник недоліків профілактичної та виховної роботи. Шляхом особистого дослідження яке було проведено під час практики за допомогою опитування вчителів які викладають у старшій школі були виявлені найбільш виражені такі форми девіантної поведінки: куріння – 65%; грубість, нецензурна лексика – 50%; зриви уроків та їх пропуски – 25%; вживання алкоголю – 12%; наркотичні залежності – 10%.. Наукова новизна полягає в тому, що ми будемо досліджувати зв’язок девіантної поведінки учнів старшого підліткового віку з такою психологічною проблемою як тривожність.
EN : The work is presented on 38 pages of printed text, 5 tables, 2 appendices. The list of references includes 21 sources. The object of the study: deviant behavior of students of older adolescence. The problem of deviant behavior of students of older teenage years is one of the urgent socio-pedagogical problems. The relevance of this problem lies in the fact that today the deviant behavior of minors is considered as evidence of deficiencies in education, the complex socio-economic situation in the country, and the combination of antisocial behavior and criminality of minors in a certain area - as a serious indicator of deficiencies in preventive and educational work. Through a personal study that was conducted during practice with the help of a survey of teachers who teach in high school, the following forms of deviant behavior were found to be the most pronounced: smoking - 65%; rudeness, profanity - 50%; disruption of lessons and their omissions - 25%; alcohol consumption - 12%; drug addictions - 10%. The scientific novelty is that we will investigate the connection between deviant behavior of students of older teenage years and such a psychological problem as anxiety.