EN : The Bachelor’s paper is dedicated to the analysis of Game Journalism: Features
and Trends.
Volume of the main part of the work: 24 pages
The number of sources used is 43.
The object of the work is the works of video game journalists as examples of
thematic direction.
The main aim of the paper consists in define]ing the video game journalism
and outline its framework relative to other areas of journalism. To achieve the goal,
we performed the following tasks:
- analyzed such a subtype of journalism as video games;
- analyzed the literature that touches on the issue of relevant journalism;
- analyzed current trends in the development of video game journalism;
- created sample posts about video games with journalistic standards and
in a distinctive manner.
Formal and substantive characteristics of the project. The creative project
consists of two publications on the "Skrynia Dumok" website and 7 publications on
the "Igrotorba" Telegram channel.
UA : Назва теми: «Ігрова журналістика: характеристика і тенденції».
Обсяг основної частини роботи: 24 сторінки
Кількість використаних джерел – 43.
Мета роботи – дати визначення відеоігровій журналістиці та окреслити її
рамки відносно інших напрямів журналістики.
Для досягнення поставленої мети ми виконали такі завдання:
1) проаналізували такий підвид журналістики як відеоігрова;
2) проаналізували літературу, котра торкається питання відповідної
журналістики;
3) проаналізували сучасні тенденції в розвитку відеоігрової
журналістики;
4) створили зразки публікацій на тему відеоігор із дотриманням
журналістських стандартів та в характерній манері.
Об’єкт дослідження – роботи відеоігрових журналістів як зразки
тематичного напрямку.
Предмет дослідження – характеристика відеоігрової журналістики та
тенденції в її розвитку.
Формально-змістові характеристики проєкту. Творчий проєкт
складається з двох публікацій на сайті «Скриня Думок» та 7 публікацій в
Telegram-каналі «Ігроторба».