UA : Мета роботи – створити цикл подкастів на тему прав та свобод людини під
час російсько-української війни.
Для досягнення мети дослідження ми виконали такі завдання:
1) визначити та схарактеризувати особливості створення продукту
телеграмканалу «Наші подкасти»;
2) проаналізувати продукт за формально-змістовими рисами програм і
подкастів;
3) створити власний журналістський продукт (цикл аудіоподкастів) на тему
прав і свобод людини.
Об’єкт дослідження – подкасти телеграмканалу «Наші подкасти».
Предмет дослідження – формально-змістові особливості подкастів про
права та свободи людини.
Формально-змістові характеристики проєкту. Творчий проєкт є
інформаційним сюжетом у форматі подкаста з використанням різних прийомів і
засобів монтажу. Сюжет складається з 1 матеріалу соціальної спрямованості, а
саме розмову про аспекти розвитку бізнесу в умовах війни, хронометражем до
12 хвилин. У подкасті використовуються засоби стилістичного, креативного та
технічного монтажу аудіодоріжки.
Створений продукт демонструє поєднання різноманітних видів монтажу та
їхній вплив на сприйняття інформаційних наративів споживачами.
EN : The purpose of the work is to create a podcast on the topic of human rights and
freedoms during the Russian-Ukrainian war.
To achieve the goal of the research, we performed the following tasks:
1) define and characterize the features of the creation of products of the Telegram
channel "Our Podcasts"; 2) analyze products according to the formal and substantive
features of programs and podcasts; 3) create your own journalistic product (a series of
audio podcasts) on the topic of human rights and freedoms.
The object of research is podcasts of the Telegram channel "Our Podcasts".
The subject of the research are formal and meaningful features of podcasts about
human rights and freedoms.
Formal and substantive characteristics of the project. The creative project is an
informative story in the format of a podcast using various techniques and means of
editing. The plot consists of 1 material of social orientation, namely a conversation
about aspects of business development in wartime, with a duration of up to 12 minutes.
The podcast uses the means of stylistic, creative and technical editing of the audio
track.
The created product demonstrates a combination of various types of montage
and their impact on the perception of informational narratives by consumers.