UA : Мета роботи – дослідити телевізійні проєкти, спрямовані на протидію мові
ворожнечі.
Для досягнення мети дослідження поставлено такі завдання:
1) охарактеризувати поняття «мова ворожнечі»: основні підходи до його
розуміння та інтерпретації; 2) дослідити мову ворожнечі в матеріалах
українських ЗМІ у період російсько-української війни; 3) визначити роль
моніторингів у боротьбі з мовою ворожнечі в українському медіапросторі з 2014
року; 4) розробити супровідну записку до творчого телепроєкту шляхом його
обґрунтування, визначення цільової аудиторії, особливостей просування.
Об’єкт дослідження – випуски проєкту «Слова єдності» за лютий-квітень
2023 року.
Предмет дослідження – візуальні та власне комунікативні тактики
протидії мові ворожнечі.
Формально-змістові характеристики проєкту. Творчий проєкт є циклом
відеосюжетів для розміщення в соціальній мережі. Цикл сюжетів складається з
10 матеріалів соціальної спрямованості хронометражем до 20 хвилин кожний.
Відеосюжети побудовані в форматі соціального діалогу: представники окремих
соціальних груп (ВПО, люди з інвалідністю, ЛГБТ, національні/етнічні
меншини) розповідають історії з особистого життя, в яких вони зіштовхнулися з
проявами мови ворожнечі. Експерти (психологи, правознавці, журналісти)
розбирають причини цього явища, можливі шляхи вирішення проблеми.
EN : The Master’s paper is dedicated to the analysis of television projects against hate
speech.
The object of the work is the issues of the "Words of Unity" project for FebruaryApril 2023. The subject of the research is the visual and communicative tactics for
countering hate speech.
The purpose of the work is to investigate television projects to counter hate
speech. Research tasks include:
-characterizing the concept of "hate speech": the main approaches to its
understanding and interpretation;
-to investigate the language of hostility in the materials of the Ukrainian mass
media;
-determine the role of monitoring in the fight against hate speech; to develop a
creative television project against hate speech.
The creative project is a cycle of video stories to be posted on a social network.
The cycle of stories consists of 10 materials of a social orientation with a duration of
up to 20 minutes each. The video stories are built in the genre of a talk show:
representatives of certain social groups (DPs, people with disabilities, LGBT,
national/ethnic minorities) tell stories from their personal lives in which they
encountered manifestations of hate speech. Experts (psychologists, lawyers,
journalists) analyze the causes of this phenomenon, possible ways to solve the problem.