UA : Робота викладена на 77 сторінках друкованого тексту, містить 6 таблиць, 9 рисунків, 5 додатків, 16 джерел. Об’єктом дослідження є предметна область «шкільна інформатика». Предмет дослідження: аналіз термінологічного насичення текстів вищезазначеного домену. Мета роботи: розробити формальну модель представлення знань в предметній області «шкільна інформатика». Метод дослідження: метод аналізу і синтезу, моделювання та класифікації, метод дедукції та формалізації. У результаті роботи була створена онтологія предметної області «шкільна інформатика». Розроблена формальна модель знань з обраного домену була також проаналізована за двома напрямками: змістові лінії, що активно обговорюються та реформуються світовою спільнотою вчителів з інформатики, а також методика та дидактичні засади викладання вищезазначеного шкільного курсу. В результаті аналізу обох напрямків був зроблений висновок щодо повноти розкриття питань змісту освіти з інформатики та її методичних засад, а також були розроблені рекомендації, щодо вдосконалення змісту конференції міжнародного рівня з питань інформатики в молодшій та середній школі для покращення якості освіти в Україні та світі шляхом реформування системи освіти з інформатики.
EN : The work is presented on 77 pages of printed text, contains 6 tables, 9 figures, 12 annexes, 17 references. The object of the study is the subject area "school computer science". Subject: analysis of terminological saturation of texts of the above domain. Aim: To develop a formal model of knowledge representation in the subject area "school computer science". Method: method of analysis and synthesis, modeling and classification, method of deduction and formalization. As a result, the ontology of the subject area "school informatics" was created. The developed knowledge model for the selected domain was also analyzed in two directions: content lines, which are actively discussed and reformed by the world community of teachers in informatics and the methodology and didactic principles of teaching the above-mentioned school course. As a result of the analysis of both directions, a conclusion was reached on the completeness of disclosure of the content of informatics education and its methodological principles, as well as recommendations were developed on improving the content of the international conference on informatics in junior and secondary school to improve the quality of education in Ukraine and the world by reforming the computer science education system.