UA : Кваліфікаційна робота: 76 с., 5 рисунків, 1 таблиця, 61 джерело, 2 додатки.
Мета дослідження: на основі цілісного теоретичного аналізу наукових джерел і соціально-педагогічної практики обґрунтувати та визначити складові соціально-педагогічної моделі інтеграції українських дітей-вимушених переселенців в польський соціум.
Об’єкт дослідження: соціально-педагогічна діяльність з інтеграції вимушених переселенців у Польщі.
Предмет дослідження: соціально-педагогічна модель інтеграції українських дітей-вимушених переселенців у польський соціум.
Методи дослідження:
- теоретичні: аналіз наукових джерел; систематизація, порівняння та зіставлення різних поглядів на досліджувану проблему метою визначення категоріального апарату дослідження;
- емпіричні: спостереження, опитування, бесіда); елементарні математичні статистики для кількісного та якісного аналізу узагальнених даних опитування.
Теоретичне значення дослідження полягає в тому, що: здійснено теоретичний аналіз понять «біженці», «мігранти» «вимушені переселенці»; теоретично обґрунтовано блоки соціально-педагогічної моделі з інтеграції дітей-вимушених переселенців і роль соціально-педагогічного проєктування в інтеграційному процесі взаємодії соціального педагога з дітьми-вимушеними переселенцями.
Практичне значення роботи полягає в розробці рекомендацій з соціально-педагогічного проєктування інтеграційного процесу в роботі соціального педагога з дітьми-вимушеними переселенцями.
Галузь використання: система соціальної підтримки дітей та підлітків, заклади освіти, управління (відділи) у справах дітей міського (районного) підпорядкування.
EN : The qualification work consists of an introduction, 2 parts, findings, a list of references (61 items).
Research goal: To substantiate and identify the components of a socio-pedagogical model for the integration of Ukrainian child forced migrants into Polish society, based on a comprehensive theoretical analysis of scientific sources and socio-pedagogical practice.
Research object: Socio-pedagogical activities for the integration of forced migrants in Poland.
Research subject: Socio-pedagogical model for the integration of Ukrainian child forced migrants into Polish society.
Research methods:
- theoretical: analysis of scientific sources; systematization, comparison, and juxtaposition of different views on the problem to define the categorical framework of the study.
- empirical: observation, surveys, interviews; basic mathematical statistics for quantitative and qualitative analysis of generalized survey data.
Theoretical significance: The study involves a theoretical analysis of the concepts «refugees», «migrants», «forced migrants»; theoretically substantiates the blocks of the socio-pedagogical model for integrating child forced migrants and the role of socio-pedagogical planning in the integration process of the social educator's interaction with these children.
Practical significance: Development of recommendations for socio-pedagogical planning of the integration process in the work of social educators with child forced migrants.
Field of application: Social support system for children and adolescents, educational institutions, city (district) child affairs management.