UA : Кваліфікаційна робота: 116 с., 83 джерел, 6 додатків
Об’єкт дослідження: педагогічна підтримка сиріт, випускників інтернатів, яка реалізується у вигляді наставництва та спрямована на вирішення особистісних проблем.
Предмет дослідження: технології педагогічної підтримки сиріт, засновані на екзистенційних ідеях турботи про себе та інших, що реалізуються за допомогою наставництва.
Мета дослідження: теоретична розробка концепції та технології педагогічної підтримки сиріт, заснованих на екзистенційних ідеях турботи про себе та інших.
Методи дослідження: порівняльний аналіз і синтез для концептуалізації понять «екзистенційні проблеми», «смислоутворення», «турбота», «рефлексія», «свобода», «педагогічна підтримка» та принципів їх функціонування, історичний метод; моніторинг наявних даних для визначення стану проблеми, контент-аналіз наявних статей з данної тематики, системний та логіко-структурний метод.
Теоретична значущість дослідження – розкрито зв’язок екзистенційних, соціальних та освітніх проблем, що породжує утилітарну, утриманську позицію у сфері рішення соціальних та освітніх проблем; розроблено якісний метод дослідження – екзистенційне есе, що дозволяє виявити міру готовності дитини до вирішення власних проблем на етапі випуску з інтернатної установи.
Практична значущість дослідження: показано результати застосування у практичній діяльності технології індивідуалізованої педагогічної підтримки, заснованої на ідеях турботи про себе та інших, що реалізуються у формі наставництва.
Галузь використання: соціальні служби для сім’ї, дітей та молоді.
EN : Кваліфікаційна робота: 116 с., 83 джерел, 6 додатків
Об’єкт дослідження: педагогічна підтримка сиріт, випускників інтернатів, яка реалізується у вигляді наставництва та спрямована на вирішення особистісних проблем.
Предмет дослідження: технології педагогічної підтримки сиріт, засновані на екзистенційних ідеях турботи про себе та інших, що реалізуються за допомогою наставництва.
Мета дослідження: теоретична розробка концепції та технології педагогічної підтримки сиріт, заснованих на екзистенційних ідеях турботи про себе та інших.
Методи дослідження: порівняльний аналіз і синтез для концептуалізації понять «екзистенційні проблеми», «смислоутворення», «турбота», «рефлексія», «свобода», «педагогічна підтримка» та принципів їх функціонування, історичний метод; моніторинг наявних даних для визначення стану проблеми, контент-аналіз наявних статей з данної тематики, системний та логіко-структурний метод.
Теоретична значущість дослідження – розкрито зв’язок екзистенційних, соціальних та освітніх проблем, що породжує утилітарну, утриманську позицію у сфері рішення соціальних та освітніх проблем; розроблено якісний метод дослідження – екзистенційне есе, що дозволяє виявити міру готовності дитини до вирішення власних проблем на етапі випуску з інтернатної установи.
Практична значущість дослідження: показано результати застосування у практичній діяльності технології індивідуалізованої педагогічної підтримки, заснованої на ідеях турботи про себе та інших, що реалізуються у формі наставництва.
Галузь використання: соціальні служби для сім’ї, дітей та молоді.