Інституційний репозитарій ЗНУ

Світоглядний і виховний потенціал вивчення діяльності ОУН-УПА в шкільному курсі історії

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бекетов, Олексій Вікторович
dc.date.accessioned 2023-12-19T12:46:17Z
dc.date.available 2023-12-19T12:46:17Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17340
dc.description Бекетов О. В. Світоглядний і виховний потенціал вивчення діяльності ОУН-УПА в шкільному курсі історії : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 014 "Середня освіта (Історія)" / наук. керівник С. Р. Лях. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 97 с. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота складається із 97 сторінок, містить 115 джерел, 7 додатків. Об’єктом дослідження є навчально-виховний процес загальноосвітнього навчального закладу у тій його частині, яка спирається на пізнавальний і виховний потенціал історії ОУН-УПА. Предметом дослідження є теоретико-методичні засади і практика формування громадянської компетентності учнів у школах України. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування та перевірка експериментальним методом ефективності вивчення на уроках історії України створення і діяльності ОУН-УПА. Наукова новизна полягає в тому, що визначено та обґрунтовано теоретико-методичні засади виховання національного самоствердження в учнівської молоді, а саме: визначено засади розвитку патріотичного виховання учнів у школах на уроках історії України про створення і діяльність діячів ОУН-УПА. В результаті проведеного дослідження автор прийшов до наступних висновків: 1. Сьогоднішнє суспільство та школа потребують своєчасної інформації про історичні факти, зокрема про ОУН-УПА. На уроках історії відбувається виховання громадянської свідомості, гідності та честі в гармонійному поєднанні національних і загальнолюдських цінностей, утвердження ідеалів гуманізму, демократії, добра й справедливості. 2. Застосування підходу мультиперспективності в процесі навчання та викладання історії в українській школі є ознакою того, що сучасне українське суспільство мультикультурне, як і європейське суспільство. 3. Сучасні реалії потребують від провідних науковців, дослідників, істориків та педагогів, поєднувати свої зусилля, з метою створення принципово нових, якісних та корисних освітніх продуктів, що здатні допомогти учням усвідомити та відчути себе повноцінними громадянами України, які можуть зрозуміти весь український досвід державотворення. 4. Складовою нашого дослідження було з’ясування можливостей застосування принципу мультиперспективністі в процес вивчення діяльності ОУН-УПА. uk
dc.description.abstract EN : The qualification work consists of 97 pages, contains 115 sources, 7 appendices. The object of the study is the educational and educational process of a comprehensive educational institution in that part of it, which is based on the cognitive and educational potential of the history of the OUN-UPA. The subject of the study is the theoretical and methodological principles and practice of forming the civic competence of students in Ukrainian schools. The purpose of the research is theoretical substantiation and verification by experimental method of the effectiveness of studying the creation and activity of the OUN-UPA in the lessons of the history of Ukraine. The scientific novelty lies in the fact that the theoretical and methodological principles of the education of national self-assertion in schoolchildren have been determined and substantiated, namely: the principles of the development of patriotic education of students in schools in the lessons of the history of Ukraine about the creation and activities of the OUN-UPA activists have been determined. As a result of the research, the author came to the following conclusions: 1. Today's society and schools need timely information about historical facts, in particular about the OUN-UPA. In the lessons of history, civic consciousness, dignity and honor are cultivated in a harmonious combination of national and universal values, and the ideals of humanism, democracy, goodness and justice are affirmed. 2. The application of the multiperspective approach in the process of learning and teaching history in Ukrainian schools is a sign that modern Ukrainian society is multicultural, just like European society. 3. Modern realities require leading scientists, researchers, historians and teachers to combine their efforts in order to create fundamentally new, high-quality and useful educational products that are able to help students realize and feel themselves as full-fledged citizens of Ukraine, who can understand the entire Ukrainian state-building experience . 4. The component of our research was to find out the possibilities of applying the principle of multiperspectivity in the process of studying the activities of the OUN-UPA. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject компетентність uk
dc.subject громадська позиція uk
dc.subject патріотичне виховання uk
dc.subject мультиперспективність uk
dc.subject методика навчання історії uk
dc.subject середня освіта uk
dc.subject історія ОУН-УПА uk
dc.subject competence uk
dc.subject public position uk
dc.subject patriotic education uk
dc.subject multiperspective uk
dc.subject method of teaching history uk
dc.subject secondary education uk
dc.subject history of the OUN-UPA uk
dc.title Світоглядний і виховний потенціал вивчення діяльності ОУН-УПА в шкільному курсі історії uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу