UA : Робота викладена на 51 сторінці друкованого тексту. Перелік посилань включає 43 джерела. Мета дослідження: на теоретичному рівні розглянути особливості формування позитивного ставлення дітей молодшого дошкільного віку до закладу дошкільної освіти. Об’єкт дослідження: процес формування позитивного ставлення дітей молодшого дошкільного віку до закладу дошкільної освіти. Предмет дослідження: форми та методи формування позитивного ставлення дітей молодшого дошкільного віку до закладу дошкільної освіти. У кваліфікаційній роботі обґрунтовані напрямки формування позитивного ставлення дітей молодшого дошкільного віку до закладу дошкільної освіти, розкрито значення таких понять як: «адаптація», «дезадаптація», «соціальна адаптація», її особливості у молодшому дошкільному віці, в умовах закладу дошкільної освіти.
EN : The work is presented on 51 pages of printed text. The list of references includes 43 sources. The purpose of the study: at the theoretical level to consider the peculiarities of the formation of positive attitudes of children of younger preschool age towards the institution of preschool education. The object of the study: the process of forming a positive attitude of children of younger preschool age towards a preschool education institution. The subject of the study: forms and methods of forming a positive attitude of children of younger preschool age towards the institution of preschool education. In the qualification work, the directions of forming a positive attitude of younger preschool children towards the preschool education institution are substantiated, the meaning of such concepts as: "adaptation", "disadaptation", "social adaptation", its features in the younger preschool age, in the conditions of the preschool education institution are revealed.