UA : Кваліфікаційна робота викладена на 118 сторінках друкованого тексту,
містить 16 таблиць, 19 рисунків, 1 додаток. Перелік посилань включає 75 джерел,
з них 2 іноземною мовою.
Об’єкт дослідження – конкурентоспроможність АТ «УКРСИББАНК»,
зумовлена цифровим маркетингом банку. Предметом дослідження виступає
комплекс теоретичних, науково-методичних і практичних положень щодо
конкурентоспроможності АТ »УКРСИББАНК» на засадах цифрового
маркетингу.
Метою кваліфікаційної роботи магістра є опрацювання теоретико методичних засад впровадження банками цифрового маркетингу, а також
розробка практичних рекомендацій з підвищення конкурентоспроможності
АТ «УКРСИББАНК» за рахунок цифрового маркетингу. Завдання
дослідження: досліджені тенденції конкуренції на фінансовому ринку та
конкурентоспроможність банків; визначено сутність маркетингової діяльності
банку як інструменту підвищення його конкурентоспроможності;
проаналізовані методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності банку;
надано економіко-організаційна характеристика АТ «УКРСИББАНК»;
проведений структурно-динамічний аналіз фінансової звітності банку;
здійснений коефіцієнтний аналіз рівня конкурентоспроможності
АТ «УКРСИББАНК»; опрацьований алгоритм впровадження цифрових
маркетингових комунікацій з урахуванням сегментації ринку банківських
продуктів; обґрунтована комунікаційна модель з метою підвищення
ефективності цифрових маркетингових комунікацій.
Практичне значення мають розробки щодо підвищення
конкурентоспроможності АТ «УКРСИББАНК» на засадах цифрового
маркетингу.
EN : The work is presented on 118 pages of printed text, contains 16 tables,
19 figures, 1 annex. The list of referеnces includes 75 sources, 2 of them in foreign
languages.
The object of the study is the competitiveness of JSC "UKRSIBBANK"
determined by the bank's digital marketing. The subject of the study is a complex of
theoretical, scientific, methodological and practical provisions regarding the
competitiveness of JSC "UKRSIBBANK" based on the principles of digital
marketing.
The purpose of the Master's thesis is to study the theoretical and
methodological foundations of the implementation of digital marketing by banks, as
well as the development of practical recommendations for increasing the
competitiveness of JSC "UKRSIBBANK" through digital marketing.
In order to achieve the specified goal, the following tasks were solved: the
current trends of competition in the financial market and the competitiveness of
banks were investigated; the essence of the bank's marketing activity as a tool for
increasing its competitiveness is determined; methodical approaches to assessing the
bank's competitiveness were analyzed; provided the economic and organizational
characteristics of JSC "UKRSIBBANK"; a structural and dynamic analysis of the
bank's financial statements was carried out; a coefficient analysis of the level of
competitiveness of JSC "UKRSIBBANK" was carried out; a developed algorithm
for the implementation of digital marketing communications, taking into account the
segmentation of the market of banking products; a well-founded communication
model to improve the effectiveness of digital marketing communications; the
organizational and information support of the bank's digital marketing
communications has been improved.
The informational, theoretical and scientific-methodological base of the
research is: the legislation of Ukraine; educational and methodical literature and
scientific works of modern scientists in the field of banking, strategic management
and marketing; financial statements of JSC "UKRSIBBANK"; official data of the
National Bank of Ukraine and the State Statistics Service of Ukraine.
Scientific novelty is determined by the following basic provisions: the
organizational and information support of the bank's digital marketing
communications has been improved; the algorithm for implementing digital
marketing communications, taking into account the segmentation of the market of
banking products, was further developed. Developments on increasing the
competitiveness of JSC "UKRSIBBANK" on the basis of digital marketing are of
practical importance.