UA : Робота викладена на 75 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 50 джерел. Мета дослідження: теоретично та емпірично дослідити особливості адаптації першокласників в умовах дистанційного навчання. Об’єкт дослідження: процес адаптації першокласників. Предмет дослідження: педагогічні умови підвищення рівня адаптації першокласників під час дистанційного навчання. У кваліфікаційній роботі розглянуто та проаналізовано сучасні наукові джерела, присвячені проблемі адаптації першокласників; визначено психолого-педагогічні особливості молодших школярів в адаптаційному періоді; теоретично та емпірично розглянуто особливості адаптації першокласників в умовах дистанційного навчання; розкрито педагогічні умови підвищення рівня адаптації першокласників під час дистанційного навчання; емпірично визначено вплив педагогічних умов на підвищення рівня адаптації першокласників під час дистанційного навчання.
EN : The work is presented on 75 pages of printed text. The list of references includes 50 sources. The purpose of the study: to theoretically and empirically investigate the peculiarities of adaptation of first-graders in the conditions of distance learning. The object of the study: the process of adaptation of first graders. The subject of the study: pedagogical conditions for increasing the level of adaptation of first-graders during distance learning. In the qualifying work, modern scientific sources devoted to the problem of adaptation of first-graders were considered and analyzed; psychological and pedagogical features of younger schoolchildren in the adaptation period are determined; theoretically and empirically considered the peculiarities of adaptation of first-graders in the conditions of distance learning; pedagogical conditions for increasing the level of adaptation of first-graders during distance learning are disclosed; the influence of pedagogical conditions on increasing the level of adaptation of first-graders during distance learning was determined empirically.