UA : ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ – польська та польсько-українська пісенна
творчість кінця XX - початку XXI cт.
МЕТА – дослідження специфіки функціонування польської пісні в
українському культурному просторі.
Для досягнення поставленої мети в роботі вирішуються такі завдання:
1) розглянути популярну пісню як соціокультурний феномен з точки зору
парадоксальності рецепції;
2) обгрунтувати доцільність використання інструментарію рецептивної
естетики та теорії «літературних формул» Дж. Кавелті для аналізу популярної
пісні;
3) дослідити специфіку рецепції російсько-української війни в
польському/українському пісенному просторах;
4) дослідити польські пісні кінця XX – початку XXI століття крізь призму
наявних культурних кодів за допомогою новітніх методологій;
5) дослідити популярні польскі хіти крізь оптику рецептивної естетики та
теорії «літературних формул» Дж. Кавелті.
АКТУАЛЬНІСТЬ роботи полягає в тому, що в ній, по-перше, комплексно
осмилюється сучасна польска пісня в українському культурному просторі; по-
друге, актуальним є дослідження культурологічного компоненту, який має на
меті інтенсивне відрефлектовування сучасних культурних практик; по-третє,
польсько-українська музична колаборація є доволі цікавим культурним
феноменом, зокрема за часів російсько-української війни, який виходить за межі
суто філології, пропонуючи дослідникам різні виміри дослідження; по-четверте,
доволі цікавим та багатообіяцючим є процес змін в масовій культурі під час
катаклізмів.
НОВИЗНА полягає в тому, що ця розвідка є першим кроком у створенні
цілісної стереоскопічної картини рецепції польської пісні в українському
культурному просторі, що покликана інтенсифікувати процес дослідження
масової культури у межах міжкультурної комунікації, зокрема польсько-
української.
МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ – описово-аналітичний, соціологічний, метод
герменевтики, компаративний метод, методологія «рецептивної естетики»,
теорія «літературних формул» Дж. Кавелті.
ГАЛУЗЬ ЗАСТОСУВАННЯ: результати дослідження можуть бути
застосовані для розроблення міждисциплінарних навчальних курсів.
СТРУКТУРА РОБОТИ: дослідження складається зі вступу, двох розділів з
підрозділами, висновків, списку використаної літератури та додатків.
EN : THE OBJECT OF STUDY: popular Polish song in Ukrainian cultural context
THE SUBJECT OF STUDY: Polish and Polish-Ukrainian songwriting of the
late XX - early XXI centuries.
THE AIM OF THE WORK: study of the specifics of the functioning of Polish
song in the Ukrainian cultural context
TASKS:
1) to consider a popular song as a socio-cultural phenomenon in terms of
paradoxical reception;
2) to prove the effectivness of Receptive Aesthetics and the Theory of "Literary
Formulas" by J. Cawelti as an instument of analysis;
3) to investigate the specifics of the reception of the russian-Ukrainian war in the
Polish/Ukrainian culture;
4) to study Polish songs of the late XX - early XXI centuries through the prism
of cultural codes using the latest methodologies;
5) to study popular Polish hits through the prism of Receptive Aesthetics and the
Theory of «Literary Formulas» by Cawelty.
THE SCIENTIFIC NOVELTY: is that this study is the first step in creating a
stereoscopic picture of the reception of Polish song in the Ukrainian cultural context,
which is intended to intensify the process of research and intercultural communication,
in particular Polish-Ukrainian communication.
RESEARCH METHODS: descriptive-analytical, sociological, hermeneutic
method, сomparative method, methods of Receptive Aesthetics, Theory of «Literary
Formulas» (J. Cawelty)
SCOPE: the results of the study can be used to develop interdisciplinary training
courses.
STRUCTURE OF THE STUDY: the study consists of an Introduction, two
chapters with subsections, Conclusions, a List of References and Appendix.