UA : Кваліфікаційна робота викладена на 146 сторінках друкованого тексту,
містить 18 таблиць, 15 рисунків, 2 додатки. Перелік посилань включає 63 джерела,
з них 15 іноземною мовою.
Об’єктом кваліфікаційної роботи є маркетингова політика ТОВ
«АСІНО УКРАЇНА».
Предметом дослідження є теоретичні, методичні й практичні аспекти
формування на основі маркетингової політики.
Метою кваліфікаційної роботи є узагальнення теоретичних основ та
практичних рекомендацій щодо формування маркетингової політики.
Завдання: 1) розглянути теоретичні засади формування маркетингу
персоналу; 2) оцінити результативність політики маркетингу; 3)
проаналізувати напрями реалізації політики маркетингу; 4) розробити шляхи
вдосконалення політики маркетингу ТОВ «АСІНО УКРАЇНА».
Методи дослідження: логічного узагальнення, дедуктивний,
фінансового та статистичного аналізу, порівняння, зведення та ін.
Одержані результати: 1) теоретичні засади формування персоналу
підприємства; 2) визначено сутність та принципи політики маркетингу;
3) оцінено ефективність маркетингової політики; 4) визначено напрями
удосконалення політики маркетингу.
EN : The work is presented on 146 pages of printed text, contains 18 tables,
15 figures, 2 annex. The list of referеnces includes 63 sources, 15 of them in foreign
languages.
The object of the qualification work is the marketing policy in the personnel
management system of ASINO UKRAINE LLC.
The subject of research is theoretical, methodological and practical aspects
formation of personnel on the basis of marketing policy taking into account
financial and economic security.
The purpose of the qualification work is to generalize the theoretical
foundations and practical recommendations for the formation of marketing policy
in the personnel management system, taking into account financial and economic
security.
Tasks: determine the role of staff in the activities of the enterprise, taking
into account financial and economic security; to consider forms, principles and
directions of formation of the personnel of the enterprise in management of
financial and economic safety; generalize marketing research of the labor market
as a basis for the formation of enterprise personnel in the management of financial
and economic security; give a general description and analyze the economic
activity of LLC "ASINO UKRAINE"; to analyze the directions of formation of
marketing policy in the personnel management system of ASINO UKRAINE LLC;
evaluate the current personnel marketing policy in the personnel management
system of the enterprise, taking into account financial and economic security; to
develop areas of organizational support for the implementation of the function of
personnel marketing in the personnel management system of LLC "ASINO
UKRAINE" in the management of financial and economic security; substantiate
the need to form the image of the enterprise in the labor market as a result of
marketing the personnel of the enterprise in the management of financial and
economic security; develop recommendations for improving marketing policy in
the personnel management system, taking into account financial and economic
6
security.
Research methods: generalization, deductive, financial and statistical
analysis, comparison, summary, etc.
Obtained results and their novelty: 1) theoretical principles of personnel
formation of the enterprise in the management of financial and economic security;
2) the essence and principles of marketing policy are taken into account taking into
account financial and economic security; 3) evaluated the effectiveness of
marketing policy in the personnel management system; 4) the directions of
improvement of marketing policy taking into account financial and economic
safety are defined.