UA : Кваліфікаційна робота: 105 с., 92 джерела, 8 таблиць, 5 додатків.
Об’єкт роботи: процес організації активного відпочинку дітей старшого дошкільного віку в закладі дошкільної освіти.
Предмет роботи: зміст, форми та методи організації активного відпочинку дітей старшого дошкільного віку в закладі дошкільної освіти.
Мета роботи: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність програми організації активного відпочинку дітей старшого дошкільного віку в закладі дошкільної освіти.
Теоретичне значення роботи полягає в обґрунтуванні та визначенні сутності та змісту організації активного відпочинку дітей старшого дошкільного віку у закладі дошкільної освіти.
Практичне значення роботи полягає у розробці програми організації активного відпочинку дітей старшого дошкільного віку у закладі дошкільної освіти.
Галузь використання: дошкільні заклади освіти, центри розвитку дитини.
EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (92 items), 5 addenda on 14 pages. The qualifying work volume is 127 pages long, 105 of them – main text. There are 8 tables.
The qualifying work gives theoretical survey and describes the experimental research of the organization of leisure activities for senior preschool aged children in the preschool education institutions.
The research object: the process of the organization of leisure activities for senior preschool aged children in the preschool education institutions.
The research subject: the content, forms and methods of the organization of active leisure for senior preschool aged children in the preschool education institutions.
The research purpose: theoretical background and experimental verification of the effectiveness of program implementation of the leisure activities organization for senior preschool aged children in the preschool education institutions.
The research tasks are:
1. to define of active rest for children in the preschool education institutions;
2. to analyze the foreign experience of organization of active rest for senior preschool aged children in the preschool education institutions;
3. to define the peculiarities of development children of the senior preschool age;
4. to reveal the essence of social pedagogue’s activity of the organization of active rest for senior preschool aged children in the preschool education institutions;
5. to verify and implement the program of the organization of active rest for senior preschool aged children in the preschool education institutions.