UA : Виконаний аналіз основних особливостей управління маркетинговою діяльністю на підприємстві в умовах ринку. Проаналізовані основні фактори, що впливають на управління маркетенговою діяльністю та основні механізми підвищення рівня конкурентоспроможності, враховуючи вітчизняний та зарубіжний досвід діяльності підприємств. Охарактеризовані основні напрямі роботи ТОВ «СПЕЛЛ» та визначені основні конкурентні переваги та недоліки, що впливають на стратегію управління маркетинговою діяльністю. Обґрунтовані заходи удосконaлeння упрaвлiння маркетинговою дiяльнiстю нa пiдприємстві.
EN : The analysis of the main features of the management of marketing activities at the enterprise in market conditions has been carried out. The main factors affecting the management of marketing activities and the main mechanisms of increasing the level of competitiveness are analyzed, taking into account the domestic and foreign experience of enterprises. The main areas of work of "SPELL" LLC are characterized and the main competitive advantages and disadvantages affecting the marketing management strategy are determined. Reasonable measures to improve the management of marketing activities at the enterprise.