UA : Робота викладена на 72 сторінках друкованого тексту, містить 4 рисунка, 4 таблиці. Перелік посилань включає 53 джерела. Об’єкт дослідження – феномен емоційного інтелекту. Емоційний інтелект у найширшому розумінні поєднує у собі здібності особистості до ефективного спілкування за допомогою розуміння емоцій оточуючих і вміння підлаштовуватися під їх емоційний стан. Таке вміння володіти собою та грамотно організовувати взаємодію виявляється незамінним, якщо йдеться про сферу діяльності, що передбачає безпосереднє спілкування з оточуючими, що є основним у роботі психолога. Якщо загальний інтелект є фактором академічної успішності, то високий рівень емоційного інтелекту дозволяє досягати професійного та життєвого успіху загалом. Актуальність проблеми дослідження емоційного інтелекту студентів – майбутніх психологів в умовах вищої освіти обумовлена необхідністю виявлення психологічних особливостей емоційного інтелекту. Це дозволить, з одного боку, студентам-психологам задовольнити потреби у рівні розвитку емоційного інтелекту, з іншого боку – задовольнити потребу суспільства у кваліфікованих фахівцях у галузі психології. Наукова новизна: систематизовано концепції вітчизняних та зарубіжних досліджень про емоційний інтелект; уточнено визначення поняття «емоційний інтелект психолога»; визначено структурні компоненти емоційного інтелекту; визначено гендерні особливості емоційного інтелекту та специфіку психолінгвістичних проявів емоційного інтелекту, залежно від гендерної приналежності.
EN : Робота викладена на 72 сторінках друкованого тексту, містить 4 рисунка, 4 таблиці. Перелік посилань включає 53 джерела. Об’єкт дослідження – феномен емоційного інтелекту. Емоційний інтелект у найширшому розумінні поєднує у собі здібності особистості до ефективного спілкування за допомогою розуміння емоцій оточуючих і вміння підлаштовуватися під їх емоційний стан. Таке вміння володіти собою та грамотно організовувати взаємодію виявляється незамінним, якщо йдеться про сферу діяльності, що передбачає безпосереднє спілкування з оточуючими, що є основним у роботі психолога. Якщо загальний інтелект є фактором академічної успішності, то високий рівень емоційного інтелекту дозволяє досягати професійного та життєвого успіху загалом. Актуальність проблеми дослідження емоційного інтелекту студентів – майбутніх психологів в умовах вищої освіти обумовлена необхідністю виявлення психологічних особливостей емоційного інтелекту. Це дозволить, з одного боку, студентам-психологам задовольнити потреби у рівні розвитку емоційного інтелекту, з іншого боку – задовольнити потребу суспільства у кваліфікованих фахівцях у галузі психології. Наукова новизна: систематизовано концепції вітчизняних та зарубіжних досліджень про емоційний інтелект; уточнено визначення поняття «емоційний інтелект психолога»; визначено структурні компоненти емоційного інтелекту; визначено гендерні особливості емоційного інтелекту та специфіку психолінгвістичних проявів емоційного інтелекту, залежно від гендерної приналежності.