ZNU Institutional Repository

Особливості використання власних назв у романах Ч. Діккенса

Show simple item record

dc.contributor.author Голобородько, Тетяна Вадимівна
dc.date.accessioned 2020-03-26T05:33:38Z
dc.date.available 2020-03-26T05:33:38Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2038
dc.description Голобородько Т. В. Особливості використання власних назв у романах Ч. Діккенса : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник Ю. І. Голуб. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 62 с. uk
dc.description.abstract UA : Дипломна робота – 62 стор., 94 джерела. Об’єкт дослідження: власні назви, використані у романах Ч. Діккенса. Мета роботи: полягає у комплексній характеристиці ономастичного простору і визначенні функцій власних назв у творах Ч. Діккенса. Теоретико-методологічні засади: ключові положення розроблені в теорії ономастики (В. Карпенко, В. Калінкін, О. Суперанська, В. Супрун, А. Фонякова, Н. Формановська, М. Рут, В. Німчук, М. Кочерган, Д. Єрмолович та ін.). Отримані результати: власні назви займають важливе місце в тексті художнього твору, де вони сприяють реалізації авторського задуму, підвищенню емоційної виразності тексту, створенню яскравих образів персонажів. Власні імена наділені багатством і різноманітністю асоціативних зв’язків, які поступово розкриваються в контексті твору. У художніх творах оніми виконують ряд важливих функцій: номінативну, алюзійну, характеризуючу, емоційну, стилістичну, естетичну, ідеологічну, локалізуючу, текстотвірну. Проведений аналіз творів Ч. Діккенса «Пригоди Олівера Твіста» та «Крамниця старожитностей» продемонстрував той факт, що більша частина ономастичного простору романів складається з антропонімів та топонімів. Також у меншій кількості зустрічаються зооніми та ергоніми. При цьому оніми представлені як в авторському, так і в персонажному мовленні. uk
dc.description.abstract EN : A lot of linguists discusses the proper name in a literary text. The focus of this work is the study of the proper names and their use in a poetic text. Studying the pоetic оnоmastics of a poet or writer, it helps one to see the inner wealth, the psychology of his work. The names of the characters in a literary text acquire a special semantic function that is not characteristic of nominations of scientific texts. Their analysis revealing any regularities, the comprehension of semantic focus – a step to understanding the aesthetic function of the artwork. The object of the given work can be defined as proper names in the novels of Charles Dickens. This paper analyses the current stage of the investigation of the problem of proper names generalizing the terminology basis, and defining the peculiarities and functions of proper names in novels. The term “proper names” was introduced and justified. A comprehensive descriptive structural and semantic analysis of proper names in novels of Charles Dickens was conducted and compared afterwards. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject власна назва uk
dc.subject поетонім uk
dc.subject антропонім uk
dc.subject топонім uk
dc.subject літературна ономастика uk
dc.title Особливості використання власних назв у романах Ч. Діккенса uk
dc.type Магістерська робота uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics