UA : Виконаний аналіз основних особливостей управління рекламною діяльністю на підприємстві в умовах ринку. Проаналізовані основні фактори, що впливають на управління рекламною діяльністю та основні механізми підвищення рівня конкурентоспроможності реклами, враховуючи вітчизняний та зарубіжний досвід діяльності підприємств. Охарактеризовані основні напрямі роботи ТОВ «СПЕЛЛ» та визначені основні конкурентні переваги та недоліки, що впливають на стратегію управління рекламною діяльністю. Обґрунтовані заходи удосконaлeння упрaвлiння рeклaмною дiяльнiстю нa пiдприємстві. Надані практичні рекомендації щодо удосконaлeння упрaвлiння рeклaмною дiяльнiстю нa пiдприємствi ТОВ «СПЕЛЛ».
EN : The analysis of the main features of advertising management at the enterprise in the market. The main factors affecting the management of advertising activities and the main mechanisms to increase the competitiveness of advertising, taking into account domestic and foreign experience of enterprises. The main lines of work of SPELL LLC are characterized and the main competitive advantages and disadvantages affecting the advertising management strategy are identified. Measures to improve the management of advertising at the enterprise are justified. Practical recommendations on improving management of advertising activities at the company LLC SPELL are given.