UA : Розкрито методологію дослідження ефективності діяльності на підприємстві в умовах ринку. Проаналізовано понятійно-категорійний апарат ефективності діяльності на підприємстві в умовах ринку. З’ясовано зарубіжний досвід підвищення ефективності діяльності на підприємстві в умовах ринку. Сформовано організаційно-управлінську структуру підприємства (на прикладі ТОВ “Vitan travel”). Досліджено діагностику проблем підвищення ефективності діяльності на підприємстві в умовах ринку. Сформовано SWOT-аналіз ефективності діяльності на підприємстві в умовах ринку. Обґрунтовано механізми підвищення ефективності діяльності на підприємстві в умовах ринку. Здійснено економічне обґрунтування ефективності діяльності на підприємстві в умовах ринку. Розроблено практичні рекомендації щодо підвищення ефективності діяльності на підприємстві в умовах ринку.
EN : The methodology of researching the efficiency of activity at the enterprise in market conditions is revealed. The conceptual and categorical apparatus of efficiency of activity at the enterprise in the market conditions is analyzed. Overseas experience in improving the performance of the enterprise in the market conditions is found. The organizational and management structure of the enterprise (on the example of Vitan travel LLC) has been formed. Diagnostics of problems of increase of efficiency of activity at the enterprise in market conditions is investigated. The SWOT-analysis of efficiency of activity at the enterprise in the market conditions is formed. The mechanisms of increase of efficiency of activity at the enterprise under market conditions are substantiated. The economic substantiation of efficiency of activity at the enterprise in the market conditions is made. Practical recommendations for improving the efficiency of the enterprise in the market are developed.