UA : 62 стр., 4 таблиця, 65 джерел.
Об’єкт дослідження – засоби образності у англомовному художньому тексті на матеріалі тексту роману У. Голдінга “Lord of the Flies”.
Мета робити – встановлення специфіки вербального відтворення уявлень про явища дійсності у образному відтворенні в художньому тексті та виявлення специфіки концептуального простору тексту.
Методи дослідження: порівняльно-описовий, метод концептуального аналізу, лінгвокульторологічний аналіз, семантичний аналіз, компонентний аналіз, метод кількісного аналізу, метод суцільної вибірки.
У першому розділі магістерської роботи викладені теоретичні основи визначення сутності поняття «концепт», «художній образ» та «художній текст», проблеми їх вивчення, ознаки, класифікації та опис методології сучасних методів лінгвістичного дослідження образності художнього тексту в рамках
когнітивно-поетологічного напряму. Другий розділ присвячено семантико-когнітивному дослідженю образності обраного художнього тексту. Проведено когнітивний аналіз, що дозволив виявити специфіку концептуального простоту тексту та його утворення.
У висновках викладено підсумки проведених досліджень, а у загальних висновках викладено теоретичні та практичні результати даного дослідження.
EN : The presented paper is dedicated to the conceptual study of imagery means of W. Golding’s “Lord of the Flies”.
The object of research is conceptual aspects of the formation of imagery means of the English literary text of postmodernism period.
The main aim is to identify and systematize ways of imagery formation in literary tests of postmodernism on the material of W. Golding’s “Lord of the Flies” and single out its specific features.
The methods applies included the method of conceptual tropes reconstruction, of conceptual blending within the theory of conceptual metaphor.
Focusing mainly on the study of the domain of emotional and sensual sphere as the attractor of literary imagery formation in the text we identified the prevailing of such means as metaphor, metonymy and metaphtonymy.
Cognitive-semantic analysis leads to the conclusion that the conceptual sphere “emotions and feelings” predominates as the target domain of imagery formation, whereas the source domains include artifacts, parts of human body and its conditions/states..