UA : Мета дослідження: дослідити сутність та особливості забезпечення якості соціального супроводу дітей-сиріт у закладах професійно-технічної освіти України.
Об’єкт дослідження: соціальна робота в освітніх закладах України.
Предмет дослідження: забезпечення якості соціального супроводу дітей-сиріт у закладах професійно-технічної освіти України.
Методи дослідження: аналіз, синтез, класифікація, наративне опитування та вторинна обробка документів.
Наукова новизна дослідження полягає у тому, що на основі досягнень сучасної теорії та практики соціальної роботи, розроблені рекомендації з підвищення якості соціального супроводу дітей-сиріту закладах професійно-технічної освіти.
Гіпотеза: через відсутність сучасних методик організації соціального супроводу в системі професійно-технічної освіти, одним з головних завдань соціальної роботи з учнями системи професійно-технічної освіти є удосконалення соціальної підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Висновки:
1. Базовими нормативно-правовими регуляторами соціальної роботи з учнями закладів системи профтехосвіти в Україні на сьогодні є закони України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні» від 1993 р. та «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю» від 2001 р.
2. Оптимізація соціального супроводу дітей сиріт в професійно-технічних навчальних закладах може бути здійснена шляхом підвищення якості його діагностики та ефективності діяльності закладів,які опікуються цим напрямом соціальної роботи.
EN : Research purpose is to study the nature and features of ensuring the quality of social support for orphans in vocational education institutions of Ukraine.
Research object is social work in education institutions of Ukraine.
Research subject is ensuring the quality of social support for orphans in vocational education institutions of Ukraine.
Research methods are analysis, synthesis, classification, narrative questionnaire and secondary document processing.
Research noveltyis that recommendations have been developed to improve the quality of social support for orphans in vocational education institutionsbased on the achievements of modern theory and practice of social work.
Research hypothesis is that one of the main tasks of social work with students of the vocational education system is to improve social support for orphans and children deprived of parental care, due to the lack of modern methods of organizing social support in the vocational education system.
Conclusions:
1. Nowadays, the basic normative legal regulators of social work with students of vocational education institutions are the laws of Ukraine “On promoting social formation and development of youth in Ukraine”dated 1993 and “On social work with families, children and youth”dated 2001.
2. Optimization of social support for orphans in vocational education institutions can be achieved by improving its diagnosis quality and the activities efficiency of the institutions involved in this area of social work.