ZNU Institutional Repository

Соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в установі

Show simple item record

dc.contributor.author Шурубор, Лілія Олександрівна
dc.date.accessioned 2020-04-23T06:05:59Z
dc.date.available 2020-04-23T06:05:59Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2904
dc.description Шурубор Л. О. Соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в установі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник М. О. Гладиш. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 114 с. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота: 98 с., З таблиці, 64 джерела, 4 додатки. Об’єкт дослідження: діяльність мультидисциплінарної команди. Предмет дослідження: соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в закладах освіти з інклюзивним навчанням. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в закладах освіти з інклюзивним навчанням. Методи дослідження: аналіз та узагальнення наукових джерел; спостереження, анкетування, інтерв’ювання, тестування. Теоретичне значення: уточнення змісту діяльності різнопрофільних фахівців та визначення ролі соціального педагога у мультидисциплінарній команді. Практичне значення: розробка соціально-педагогічних умов співробітництва членів мультидисциплінарної команди. uk
dc.description.abstract EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (64 items, 7 of foreign origin), 4 addenda on 9 pages. The qualifying work volume is 114 pages long, 98 of them - main text. There are 3 tables. The qualifying work gives theoretical survey and describes the experimental research of work a multidisciplinary team where independent experts from different fields of knowledge work on separate plans and tasks aimed at achieving a common goal based on a multidisciplinary approach. The research object: activities of a multidisciplinary team. The research subject: socio-pedagogical conditions of work organization of multidisciplinary team in inclusive education institutions. The research purpose: to theoretically substantiate the socio-pedagogical conditions of work organization of multidisciplinary team in educational institutions with inclusive education. The research tasks are: 1) to analyze the conceptual principles of the genesis and development of professional cooperation; 2) to identify the factors and features of the multidisciplinary team in an inclusive educational institution; 3) to select diagnostic tools and study the state of cohesion of members of the multidisciplinary team; 4) to substantiate the socio-pedagogical conditions of professional cooperation in an inclusive educational institution. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject мульдисциплінарна команда uk
dc.subject соціальний педагог uk
dc.subject психолог uk
dc.subject логопед uk
dc.subject дефектолог uk
dc.subject асистент вчителя uk
dc.subject дитина з особливими освітніми потребами uk
dc.subject інклюзивне навчання uk
dc.subject multidisciplinary team uk
dc.subject inclusive education uk
dc.subject children with special educational needs uk
dc.subject social pedagogue uk
dc.subject teacher’s assistant uk
dc.subject psychologist uk
dc.subject speech therapist uk
dc.subject defectologist uk
dc.title Соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в установі uk
dc.type Магістерська робота uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics