Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Шурубор, Лілія Олександрівна | |
dc.date.accessioned | 2020-04-23T06:05:59Z | |
dc.date.available | 2020-04-23T06:05:59Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2904 | |
dc.description | Шурубор Л. О. Соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в установі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник М. О. Гладиш. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 114 с. | uk |
dc.description.abstract | UA : Кваліфікаційна робота: 98 с., З таблиці, 64 джерела, 4 додатки. Об’єкт дослідження: діяльність мультидисциплінарної команди. Предмет дослідження: соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в закладах освіти з інклюзивним навчанням. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в закладах освіти з інклюзивним навчанням. Методи дослідження: аналіз та узагальнення наукових джерел; спостереження, анкетування, інтерв’ювання, тестування. Теоретичне значення: уточнення змісту діяльності різнопрофільних фахівців та визначення ролі соціального педагога у мультидисциплінарній команді. Практичне значення: розробка соціально-педагогічних умов співробітництва членів мультидисциплінарної команди. | uk |
dc.description.abstract | EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (64 items, 7 of foreign origin), 4 addenda on 9 pages. The qualifying work volume is 114 pages long, 98 of them - main text. There are 3 tables. The qualifying work gives theoretical survey and describes the experimental research of work a multidisciplinary team where independent experts from different fields of knowledge work on separate plans and tasks aimed at achieving a common goal based on a multidisciplinary approach. The research object: activities of a multidisciplinary team. The research subject: socio-pedagogical conditions of work organization of multidisciplinary team in inclusive education institutions. The research purpose: to theoretically substantiate the socio-pedagogical conditions of work organization of multidisciplinary team in educational institutions with inclusive education. The research tasks are: 1) to analyze the conceptual principles of the genesis and development of professional cooperation; 2) to identify the factors and features of the multidisciplinary team in an inclusive educational institution; 3) to select diagnostic tools and study the state of cohesion of members of the multidisciplinary team; 4) to substantiate the socio-pedagogical conditions of professional cooperation in an inclusive educational institution. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | мульдисциплінарна команда | uk |
dc.subject | соціальний педагог | uk |
dc.subject | психолог | uk |
dc.subject | логопед | uk |
dc.subject | дефектолог | uk |
dc.subject | асистент вчителя | uk |
dc.subject | дитина з особливими освітніми потребами | uk |
dc.subject | інклюзивне навчання | uk |
dc.subject | multidisciplinary team | uk |
dc.subject | inclusive education | uk |
dc.subject | children with special educational needs | uk |
dc.subject | social pedagogue | uk |
dc.subject | teacher’s assistant | uk |
dc.subject | psychologist | uk |
dc.subject | speech therapist | uk |
dc.subject | defectologist | uk |
dc.title | Соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в установі | uk |
dc.type | Магістерська робота | uk |