UA : Кваліфікаційна робота: 98 с., З таблиці, 64 джерела, 4 додатки.
Об’єкт дослідження: діяльність мультидисциплінарної команди.
Предмет дослідження: соціально-педагогічні умови організації роботи
мультидисциплінарної команди в закладах освіти з інклюзивним навчанням.
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати соціально-педагогічні умови
організації роботи мультидисциплінарної команди в закладах освіти з
інклюзивним навчанням.
Методи дослідження: аналіз та узагальнення наукових джерел;
спостереження, анкетування, інтерв’ювання, тестування.
Теоретичне значення: уточнення змісту діяльності різнопрофільних
фахівців та визначення ролі соціального педагога у мультидисциплінарній
команді.
Практичне значення: розробка соціально-педагогічних умов
співробітництва членів мультидисциплінарної команди.
EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature
(64 items, 7 of foreign origin), 4 addenda on 9 pages. The qualifying work volume is
114 pages long, 98 of them - main text. There are 3 tables.
The qualifying work gives theoretical survey and describes the experimental
research of work a multidisciplinary team where independent experts from different
fields of knowledge work on separate plans and tasks aimed at achieving a common
goal based on a multidisciplinary approach.
The research object: activities of a multidisciplinary team.
The research subject: socio-pedagogical conditions of work organization of
multidisciplinary team in inclusive education institutions.
The research purpose: to theoretically substantiate the socio-pedagogical
conditions of work organization of multidisciplinary team in educational institutions
with inclusive education.
The research tasks are:
1) to analyze the conceptual principles of the genesis and development of
professional cooperation;
2) to identify the factors and features of the multidisciplinary team in an
inclusive educational institution;
3) to select diagnostic tools and study the state of cohesion of members of the
multidisciplinary team;
4) to substantiate the socio-pedagogical conditions of professional cooperation
in an inclusive educational institution.