Інституційний репозитарій ЗНУ

Формування конкурентних переваг підприємства ПАТ "Запорізький механічний завод"

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дабіжа, Анжеліка Юріївна
dc.date.accessioned 2020-06-05T09:26:29Z
dc.date.available 2020-06-05T09:26:29Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3072
dc.description Дабіжа А. Ю. Формування конкурентних переваг підприємства ПАТ "Запорізький механічний завод" : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник М. М. Іванов. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 100 с. uk
dc.description.abstract EN : Actuality of theme. The basis of a market economy is competition. Competition comes from the struggle of two or more economic entities in order to win over objective or subjective needs by expanding their business. The object of the study is the competitive advantages of PJSC «Zaporozhye mechanical factory». The subject of the research is theoretical, methodological and scientific-practical aspects of formation of competitive advantages at PJSC «Zaporozhye mechanical factory». The purpose of qualification work is systematization of scientific, methodological and practical knowledge, development of measures and directions of strengthening of competitive advantages of PJSC «Zaporozhye mechanical factory». During the research the following scientific results were obtained: − the essence and importance of competitiveness and competitive advantages of the enterprise are revealed; − the methods of estimation of competitiveness of the enterprise and its products are considered; − general characteristics of work of PJSC «Zaporozhye mechanical factory» are analyzed; − the main directions of strengthening of competitive advantages of PJSC «Zaporozhye mechanical factory» are determined; − measures for implementation of competition policy in the activity of PJSC «Zaporozhye mechanical factory», were developed. Practical meaning. The research is determined by the possibility of using the developed scientific provisions and recommendations for the effective formation and strengthening of competitive advantages of the enterprise, and the results of the research can be used in the practical activity of the analyzed enterprise. 7 Methods of research: logical generalization, deductive, method of analysis and synthesis, comparison, summary, etc. The scientific novelty is the improvement of the method of strengthening the competitive advantages of the enterprise, which, unlike others, determines the sequence of stages of implementation of the mechanism of competition policy formation in the activity of PJSC «Zaporozhye mechanical factory». uk
dc.description.abstract UA : Об’єктом дослідження є конкурентні переваги ПАТ «Запорізький механічний завод». Предметом дослідження є теоретико-методологічні та науково-практичні аспекти формування конкурентних переваг на ПАТ «Запорізький механічний завод». Мета кваліфікаційної роботи – систематизація наукових, методологічних і практичних знань, розробка заходів та напрямів зміцнення конкурентних переваг ПАТ «Запорізький механічний завод». У процесі дослідження отримано такі наукові результати: − проведено аналіз еволюції наукової думки у сфері економічної категорії «конкурентоспроможність»; − складено узагальнену класифікацію конкурентних переваг підприємства; − досліджено конкурентоспроможність ПАТ «Запорізький механічний завод» на ринку залізничного машинобудування; − розроблено матрицю SWOT - аналізу конкурентного середовища ПАТ «Запорізький механічний завод»; − узагальнено поточний стан потенціалу підприємства на основі розробленої графоаналітичної моделі; − визначено основні напрямки зміцнення конкурентних переваг ПАТ «Запорізький механічний завод»; − запропоновано заходи впровадження конкурентної політики у діяльність ПАТ «Запорізький механічний завод»; Методи дослідження: логічного узагальнення, дедуктивний, метод аналізу та синтезу, порівняння, зведення та ін. Науковою новизною є удосконалення методу зміцнення конкурентних переваг підприємства, який на відміну від інших, визначає послідовність етапів впровадження механізму формування конкурентної політики у діяльність ПАТ «Запорізький механічний завод. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject конкуренція uk
dc.subject конкурентоспроможність uk
dc.subject конкурентні переваги uk
dc.subject конкурентне середовище uk
dc.subject конкурентна політика uk
dc.subject інноваційність uk
dc.subject competition uk
dc.subject innovation uk
dc.subject competitiveness uk
dc.subject competitive advantages uk
dc.subject competitive policy uk
dc.subject competitive environment uk
dc.title Формування конкурентних переваг підприємства ПАТ "Запорізький механічний завод" uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу