UA : Кваліфікаційна робота – 58 сторінок, 2 таблиці, 3 рисунка, 54 літературних джерела.
Об'єкт дослідження – процес спортивної підготовки юних атлетів у бодібілдингу.
Мета дослідження – розробити та експериментально обґрунтувати методику побудови тренувальних занять на початковому етапі підготовки юних спортсменів у бодібілдингу.
Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, педагогічне та медико-біологічне тестування (пульсометрія, тонометрія, спірометрія, динамометрія, антропометрія), методи математичної статистики.
В ході педагогічного дослідження нами було розроблено методичні рекомендації щодо практичного забезпечення оптимальної побудови тренування початківців бодібілдерів у віці 13-15 років, які включають три комплекси вправ, що застосовуються в залежності від завдань тренувальних періодів
Ефективність розроблених педагогічних умов оптимізації тренування початківців юних спортсменів в бодібілдингу має експериментальне обґрунтування. В результаті формуючого педагогічного експерименту у атлетів експериментальної групи в порівнянні з атлетами контрольної групи покращилися максимальні силові можливості, силова, швидкісно-силова і загальна витривалість.
EN : Qualification Work – 58 pages, 2 tables, 3 figures, 54 literary sources.
The object of research is the process of sports training of young athletes in bodybuilding.
The aim of the study is to develop and experimentally substantiate the methodology for constructing training sessions at the initial stage of training young athletes in bodybuilding.
Research methods: theoretical analysis and generalization of data from scientific and methodological literature, pedagogical observation, pedagogical and medico-biological testing (heart rate monitoring, tonometry, spirometry, dynamometry, anthropometry), methods of Mathematical Statistics.
In the course of pedagogical research, we developed methodological recommendations for practical support of optimal training structure for novice bodybuilders aged 13-15 years, which include three sets of exercises used depending on the tasks of training periods
The effectiveness of the developed pedagogical conditions for optimizing the training of novice young athletes in bodybuilding has an experimental justification. As a result of the formative pedagogical experiment, the athletes of the experimental group improved their maximum strength capabilities, strength, speed-strength and overall endurance compared to the athletes of the control group.