ZNU Institutional Repository

Образовательные модели востока и запада как фронтиры современной евроазиатской интеграции

Show simple item record

dc.contributor.author Пунченко, Олег Петрович
dc.contributor.author Punchenko, Oleg
dc.date.accessioned 2018-02-09T07:54:44Z
dc.date.available 2018-02-09T07:54:44Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Пунченко, О. П. Образовательные модели востока и запада как фронтиры современной евроазиатской интеграции / О. П. Пунченко //Гуманитарный вестник Запорожской государственной инженерной академии / ред. В. Г. Воронкова. - Запорожье, 2017. - Вип. 71 (2017). - с. 127- 132 uk
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/378
dc.description ORCID 0000-0003-2694-6841 uk
dc.description.abstract UA : В статті розкривається сутність, роль та місце освіти, що запропонована Китаєм в мегастратегії “Шовкового шляху - 2”. На рівні з трансграничним характером економічних, фінансових, інфраструктурних інвестицій у країни євроазіатського регіону, Китай пропонує нові форми інтеграції у сфері науки та освіти. Показано, що цей Стовп китайських мегатрендів є альфа та омега інноваційного розвитку країни. Досліджується інноваційний характер освітньої моделі Китаю. Сама освітня модель цієї країни репрезентована у якості конкуруючої з моделлю Болонської системи Заходу. У зв’язку з цим досліджуються фронтири на території зустрічі освітніх моделей Сходу та Заходу. Фронтир з’ясований як взаємопроникнення та протирічне поєднання конкуруючих освітніх практик. Проаналізована логіка його розвитку, яка пов’язана з формуванням захисних споруд своїх моделей, відмічаються ризики, які виникають у просторі їх конкуренції. Фронтир охарактеризований як зона нестійкої рівноваги, невизначеності вибору освітніх моделей. uk
dc.description.abstract EN : Essence, role and place of education in China's proposed "Silk Road-2" megastrategy are revealed in this article. Together with the transboundary nature of economic, financial, infrastructural investments in the countries of the Eurasian region, China offers new forms of integration in the field of science and education. It is shown that this pillar of Chinese megatrends serves as alpha and omega of the country's innovative development. The innovative character of the educational model of China is researched. The educational model of this country is represented as competing one with the model of the Bologna system of the West. In this connection, frontiers are explored on the territory of the meeting of educational models of the East and the West. Frontier is explained as an interpenetration and contradictory combination of competing educational practices. The logic of its development is analyzed, that is associated with the formation of protective structures of its models and the risks that arise in the space of their competition are noted. Frontier is characterized as a zone of unstable equilibrium, as the embodiment of maxims uncertainty of the choice of educational models. uk
dc.language.iso ru uk
dc.publisher ЗДІА uk
dc.subject освіта uk
dc.subject модель uk
dc.subject інновація uk
dc.subject конкуренція uk
dc.subject логіка uk
dc.subject фронтир uk
dc.subject ризик uk
dc.subject трансграничність uk
dc.subject інтелект uk
dc.subject цивілізація uk
dc.subject education uk
dc.subject model uk
dc.subject innovation uk
dc.subject competition uk
dc.subject frontier uk
dc.subject logic uk
dc.subject risk uk
dc.subject transborderity uk
dc.subject intelligence uk
dc.subject civilization uk
dc.title Образовательные модели востока и запада как фронтиры современной евроазиатской интеграции uk
dc.title.alternative Educational models of the east and the west as the fortunes of modern euroasian integration uk
dc.type Стаття uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics