UA : Робота викладена на 68 сторінках друкованого тексту . Перелік посилань включає 85 джерел, 3 додатки.
Об’єкт дослідження – жанровий підхід до навчання англійського
писемного мовлення майбутніх вчителів іноземної мови.
Мета дослідження – надати теоретичне обґрунтування та практичні
методичні рекомендації для формування професійно орієнтованої жанрової
компетенції в англійському писемному мовленні майбутніх вчителів
іноземної мови.
Теоретико-методологічні засади: особливості навчання іншомовного
письма як виду мовленнєвої діяльності досліджувались у працях
С. П. Кожушко, О. Б. Тарнопольського, Т. В. Яхонтової, С.Ю. Ніколаєвої та
інших науковців. Проблема жанрової компетенції досліджувалась в
лінгвістиці (І. В. Арнольд, Г. М. Дзіман, І. В. Корнейко), в методиці
навчання іноземних мов (С. С. Бабенко, Н. М. Карпенко, Н. К. Скляренко).
Отримані результати: писемне мовлення є однією з основних
комунікативних навичок сучасного викладача іноземної мови. В методиці
навчання іноземних мов виокремлюються два види письма: академічне та
практично-функціональне. До жанрів практично-функціонального письма
належать всі форми листування (офіційного та особистого), ревю, нариси та
ін.. Кожен з вказаних жанрів має власні ознаки та особливості. Жанровий
підхід у навчанні ПМ ґрунтується на ознайомленні зі структурними,
стилістичними, комунікативними та лексико-граматичними
характеристиками текстів різних жанрів. В ході навчального експерименту
було встановлено ефективність жанрової технології у формуванні навичок
англомовного ПМ студентів-філологів на рівні 12%.
EN : The work is represented on 68 pages of printed text. The list of references includes 85 sources , 3 additions. The presented piece of writing is dedicated to the research of efficiency of
genre approach in the process of developing students’ writing skills.
The object of the work is genre approach as a methodical technology in
teaching foreign languages and its efficiency for the aims of improving writing
skills of future English language teachers.
The main purpose of the paper is to examine the effectiveness of the genre
technology for improving writing skills of students-philologists. It demanded the
accomplishment of the following aims:
- to study theoretical foundations of genre approach;
- describe specific features of different writing genres;
- to conduct teaching experiment in order to ascertain the level of genre
approach efficiency.
The research describes peculiarities of genre approach in the methods of
developing writing skills. Two kinds of writing are distinguished: academic and
functional writing. Functional writing includes all types of correspondence (both
formal and informal), reviews and essays. Each genre has own specific features,
such as structure, context, style, vocabulary and grammar. Genre approach is
founded on introduction of these peculiarities and creating pieces of writing in
accordance with them. The results of the teaching experiment showed that the
level of genre technology effectiveness is equal to 12%.