UA : Робота викладена на 64 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 67 джерел.
Об’єкт дослідження: комунікативні стратегії і тактики
англійськомовної музичної рецензії.
Мета роботи: визначення особливостей комунікативних стратегій і
тактик англійськомовної музичної рецензії.
Теоретико-методологічні засади: дослідження категорії оцінки в
лінгвістиці (Н.Д. Арутюнова, Дж. Мартін, М. Хеллідей, П. Уайт), сутність
комунікативної стратегії й тактики оцінки (О.М. Ільченко, М.П. Брандес,
О.П. Черногрудова, Г.А. Копніна, О.О. Селіванова) й музичної рецензії
(М.М. Полюжин, О.О. Тертичний, Ю.А.Лотман).
Отримані результати: Музична рецензія є реакцією на певну музичну
подію (пісню, альбом, концерт), і являє собою текст як змістовно
взаємопов’язану послідовність знаків. Для продукування позитивних оцінок
використовуються вісім основних тактик: експлікація позитивної оцінки;
виділення позитивних характеристик музичного альбому; порівняння з
іншими музичними колективами для виділення позитивних якостей альбому;
порівняння з іншими альбомами музичної групи для виділення позитивних
якостей альбому; позитивна характеристика виконавця; об’єктивація оцінки;
надання статистичної інформації та експлікація персональної оцінки
рецензента. Для продукування негативних оцінок використовуються у два
рази менше тактик, а саме: експлікація негативної оцінки; протиставлення;
порівняння з іншими музичними колективами для виділення негативних
якостей альбому та акцентування на негативних характеристиках музичного
твору.
EN : The work is presented on 64 pages of printed text. The list of references includes 67 sources. The presented paper is dedicated to the analysis of such a topical problem as
the musical review.
The object of the work can be defined as the communicative strategies and
tactics of the English musical review.
The main aim of the paper consists in the study of the peculiarities of the
communicative strategies and tactics of the English musical review. It determined
the accomplishment of such objectives as: to examine the main approaches to the
study of the category of evaluation; to characterize the essence of the
communicative evaluation strategy as the main one in the music review; to analyze
the music review as an evaluation genre; to classify and illustrate tactics of
producing positive and negative evaluation and their verbalizers in the Englishlanguage music review.
A music review is a reaction to a certain musical event and can be
considered as a text with the meaningfully interconnected sequence of signs. Eight
basic tactics are used to create positive evaluation: explication of a positive
assessment; highlighting the positive characteristics of a music album; comparison
with other music groups to emphasize the positive qualities of the album; positive
characteristics of the performer; objectification of evaluation; providing statistical
information and explication of the reviewer’s personal evaluation. For creation
negative evaluation the following tactics are used: explication of a negative
assessment; comparison with other music groups to highlight the negative qualities
of the album and draw attention to the negative characteristics of the music work.