Інституційний репозитарій ЗНУ

Психофізіологічні особливості пам’яті та уваги дітей середнього шкільного віку залежно від переважаючого типу темпераменту

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Яхнова, Олена Володимирівна
dc.date.accessioned 2021-01-12T13:31:00Z
dc.date.available 2021-01-12T13:31:00Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4148
dc.description Яхнова О. В. Психофізіологічні особливості пам’яті та уваги дітей середнього шкільного віку залежно від переважаючого типу темпераменту : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 091 «Біологія» / наук. керівник В. Ю. Задорожня. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 88 с. uk
dc.description.abstract UA : У роботі 88 сторінок, 5 таблиць, 7 рисунків, було використано 57 літературних джерел, із них 40 іноземною мовою. Об’єкт дослідження – особливості вищої нервової діяльності учнів 12-13 років. Метою досліджень було оцінити залежність психофізіологічних особливостей розвитку пам`яті та уваги учнів 12-13 років від переважаючого типу вищої нервової діяльності. Методи досліджень: фізіологічні, статистичні. Встановлено, що у більшості опитаних учнів обох статей переважає лабільний тип ВНД, що відповідає сангвінічному темпераменту. Визначено, що рівень концентрації та стійкості уваги, як у хлопців, так і у дівчат є достатнім, тобто знаходиться в межах вікової норми. Статистично значущу різницю виявлено за показниками концентрації та стійкості уваги, а також провідних типів пам’яті серед груп учнів із різним типом вищої нервової діяльності. Важливим є те, що при порівнянні досліджених учнів з різними типами темпераменту за статевими ознаками щодо усіх досліджених показників, були виявлені статистично несуттєві відмінності. uk
dc.description.abstract EN : In the work 88 pages, 5 tables, 7 figures, 57 literary sources were used, 40 of them were in a foreign language. The object of the study – features of the highest nervous activity of students 12-13 years. The purpose of the research was to assess the dependence of psychophysiological features of memory development and attention of students 12-13 years on the prevailing type of highest nervous activity. Methods of research: physiological, statistical. It has been established that the majority of the surveyed pupils of both sexes have a predominantly labile type of higher nervous activity, which corresponds to a sanguine temperament. It has been determined that the level of concentration and stability of attention, both in boys and girls, is sufficient, that is, it is within the age norm. A statistically significant difference was revealed in terms of concentration and stability of attention, as well as the leading types of memory among groups of students with different types of higher nervous activity. It is important that when comparing the studied students with different types of temperament on the basis of all studied indicators, statistically insignificant differences were found. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject вища нервова діяльність uk
dc.subject тип темпераменту uk
dc.subject увага uk
dc.subject концентрація uk
dc.subject стійкість uk
dc.subject слухова пам’ять uk
dc.subject зорова пам’ять uk
dc.subject смислова пам’ять uk
dc.subject логічна пам’ять uk
dc.subject higher nervous activity uk
dc.subject type of temperament uk
dc.subject attention uk
dc.subject concentration uk
dc.subject stability uk
dc.subject auditory memory uk
dc.subject visual memory uk
dc.subject semantic memory uk
dc.subject logical memory uk
dc.title Психофізіологічні особливості пам’яті та уваги дітей середнього шкільного віку залежно від переважаючого типу темпераменту uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу