UA : Кваліфікаційна робота викладена на 101 сторінці друкованого тексту, містить 13 таблиць, 14 рисунків, 4 додатки. Перелік посилань включає 69 джерел. Об’єкт дослідження – аналіз товарної марки та фірмового стилю в
умовах компанії «Порто Ріва».
Предмет дослідження – комунікативні можливості фірмового стилю для
просування підприємства.
Мета кваліфікаційної роботи: пошук шляхів покращення операційного
менеджменту на підвалинах готельного комплексу.
У процесі дослідження отримано такі наукові результати:
– з’ясувано шляхи просування товарної марки та фірмового стилю в
складі маркетингової політики компанії;
– надано оцінку маркетинговій діяльності ПП «Порто Ріва»;
– проаналізувана товарна марка та фірмовий стиль в умовах ПП
«Порто Ріва»
– запропонувано шляхи вдосконалення товарної марки в маркетинговій
діяльності компанії «Порто Ріва».
12
Наукова новизна досліджена: вперше визначені сучасні маркетингові
технології вивчення споживчої поведінки, розроблені в області
нейропсихології які свідчать про створення нового напрямку –
мультисенсорного маркетингу.
Методи дослідження: описовий, порівняльний, структурно-логічний,
графічний, системного аналізу, узагальнення.
EN : The work is presented on 101 pages of printed text, contains 13 tables, 14 figures, 4 annex. The list of referеnces includes 69 sources. The object of the study the analysis of the brand and corporate style in the
company of «Porto Riva».
Subject of research the communicative possibilities of corporate style for the
promotion of the enterprise.
Objective: search for ways to improve operational management on the
foundations of the hotel complex.
In the process of research, the following scientific results were obtained:
1) to study the corporate style of the organization: the concept,
components and functions;
2) define the principles of creating a company brand;
3) the ways of promotion of the brand and corporate style in the
composition of the company's marketing policy are determined;
4) evaluation of marketing activities of Private Enterprise «Porto Riva»;
13
5) analyzed the brand name and corporate identity in the conditions of the
«Porto Riva» PE
6) ways to improve the brand in the marketing activities of the company
«Porto Riva» were proposed.
Scientific novelty has been researched: for the first time, modern marketing
technologies for the study of consumer behavior, developed in the field of
neuropsychology, which indicate the creation of a new direction -
multisensory marketing, were first identified.
The practical significance of the work is determined by the possibility of using
its results in order to support the brand and corporate style in the framework
of increasing the competitiveness of the hotel company.
Methods of research: descriptive, comparative, structural-logical, graphical,
system analysis, generalization.