ZNU Institutional Repository

Соціально-педагогічна підтримка обдарованих молодших школярів у закладі загальної середньої освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Бжезицька, Яна Олександрівна
dc.date.accessioned 2021-01-16T07:46:07Z
dc.date.available 2021-01-16T07:46:07Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4295
dc.description Бжезицька Я. О. Соціально-педагогічна підтримка обдарованих молодших школярів у закладі загальної сереньої освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник М. О. Гладиш. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 70 с. uk
dc.description.abstract EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (118 items), 4 addendums on 14 pages. The qualifying work volume is 99 pages long, 92 of them – body text. There are 5 tables and 1 illustration. The qualifying work gives theoretical survey and describes the experimental research of socio-pedagogical work with younger students on their talents. The research object: the process of socio-pedagogical support of gifted junior schoolchildren in general secondary education institutions. The research subject: the content, forms and methods of formation of social skills in junior high school students in general secondary education. The research purpose: theoretically substantiate and experimentally test the program of socio-pedagogical support of gifted junior schoolchildren in general secondary education. The research tasks are: - to determine the essence and content of children’s talent; - to consider domestic and foreign experience of socio-pedagogical support of gifted children; - to reveal the essence and content of socio-pedagogical support of gifted junior schoolchildren in general secondary education institutions; - to develop and experimentally test the program of socio-pedagogical support of gifted junior schoolchildren in general secondary education institutions; - check the effectiveness of the implemented program. The part 1 «Theoretical aspects of socio-pedagogical support for gifted primary school children» highlights the problem of forming socio-pedagogical support for primary school students in psychological and pedagogical science; reveals the essence and content of children’s talent; analyzes domestic and foreign experience in supporting gifted children and socio-pedagogical support of gifted primary school children in primary school. The part 2 «Content, forms and methods of work of a social educator with gifted primary school students» shows the results of the ascertaining, formative and control stages of the experiment on the organization of socio-pedagogical support for gifted primary school children. The analysis of the results confirmed the effectiveness of the developed and implemented program. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота: 70 с., 1 рисунок, 118 джерел. Об’єкт дослідження: процес соціально-педагогічної підтримки обдарованих молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. Предмет дослідження: зміст, форми та методи соціально-педагогічної підтримки обдарованих дітей у закладі загальної середньої освіти. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити програму соціальної підтримки обдарованих молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. Методи дослідження: теоретичні – аналіз психолого-педагогічної літератури з метою розкриття сутності поняття «обдарованість»; синтез для обґрунтування соціально-педагогічної програми з формування соціально-педагогічної підтримки обдарованих молодших школярів у закладах загальної середньої освіти; абстрагування і конкретизація для визначення основних понять дослідження; емпіричні – спостереження, анкетування, тестування, соціально-педагогічний експеримент. Теоретичне значення роботи полягає в уточненні поняття обдарованість молодших школярів; у визначенні здійснення соціально-педагогічної підтримки. Практичне значення роботи полягає у розробці соціально-педагогічної програми з формування соціально-педагогічної підтримки обдарованих молодших школярів в умовах загальноосвітньої школи. Галузь використання: заклади загальної середньої освіти, заклади позашкільної освіти. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject молодші школярі uk
dc.subject обдаровність uk
dc.subject обдаровані діти uk
dc.subject соціально-педагогічна підтримка uk
dc.subject заклад загальної середньої освіти uk
dc.subject junior schoolchildren uk
dc.subject gifts uk
dc.subject gifted children uk
dc.subject socio-pedagogical support uk
dc.subject general secondary education institution uk
dc.title Соціально-педагогічна підтримка обдарованих молодших школярів у закладі загальної середньої освіти uk
dc.type Магістерська робота uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics