UA : Магістерська робота «Буктрейлери як засіб медіапромоції друкованої
продукції» – основний текст – 75 сторінок. Для виконання дипломної роботи
опрацьовано 73 джерела.
Об’єктом дослідження є буктрейлери, створені іноземними
(«HarperCollins», «Bloomsbury», «Laurence King Publishing», «Simon & Schuster»)
та українськими («Видавництво Старого Лева», «Клуб сімейного дозвілля»,
«Vivat», «Наш формат») видавництвами в період з 2012 до 2020 року.
Предметом дослідження є здатність різних видів буктрейлерів до
ефективної медіапромоції видавничої продукції.
Мета дослідження: буктрейлери різних видів як метод медіапромоції
видавничої продукції та їхня роль у просуванні читання.
Методи дослідження: для визначення категоріального апарату
медіапромоції та особливостей застосування буктрейлерів у просуванні книжок
було використано такі методи: емпіричний та структурно-генетичний аналіз,
описовий метод, опитування, метод аналогій і порівняння.
Для реалізації поставленої мети необхідно виконати такі завдання:
1) з’ясувати зміст поняття «медіапромоція»;
2) виявити основні напрямки медіапромоції;
3) дослідити специфіку промоції видавничої продукції в інтернеті;
4) визначити роль буктрейлерів у медіапромоції видавничої продукції;
5) з’ясувати особливості впливу різних видів буктрейлерів на
потенційних споживачів;
6) охарактеризувати особливості буктрейлерів, створених іноземними та
українськими видавництвами.
Методологічну і теоретичну основу дослідження складають праці,
привяченні медіапромоції видавничої продукції та використанню буктрейлерів
для просування книг, вітчизняних і зарубіжних дослідників А. Бессараб,
Я. Влодарчика, С. Водолазької, М. Каменської, Г. Ключковської,
5
І. Копистинської, Т. Лісовської, А. Мільчина, О. Нестеренко, Д. Олефір,
С. Патри, О. Скібан, О. Скочинець, І. Столяр, Р. Табернеро, В. Теремка,
І. Тонкіх, Д. Фіалко та інших.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що
кваліфікаційна робота доводить ефективність використання буктрейлерів як
засобів медіапромоції книг у маркетинговій стратегії видавництв, ілюструє
здатність буктрейлерів продавати конкретну книгу і популяризувати читання, а
також вперше описує відмінності створення промоційних відеороликів у світовій
та українській практиці.
Сфера застосування: матеріали проведеного дослідження можуть бути
використані у професійній діяльності видавців, менеджерів з видавничого
бізнесу та книгорозповсюджувачів для побудови ефективної маркетингової
стратегії з просування видавничої продукції. Ця робота може стати у нагоді під
час написання рефератів, курсових, дипломних робіт студентів зі спеціальностей
«Видавнича справа та редагування» та «Медіакомунікації».
EN : Master's thesis "Book trailers as a means of print media promotion
products "- main text - 75 pages. To complete the thesis
73 sources were processed.
The object of research is book trailers created by foreigners
("HarperCollins", "Bloomsbury", "Laurence King Publishing", "Simon & Schuster")
and Ukrainian "Old Lion Publishing House", "Family Leisure Club",
"Vivat", "Our format") by publishers in the period from 2012 to 2020.
The subject of the study is the ability of different types of book trailers to
effective media promotion of publishing products.
The purpose of the study: book trailers of different types as a method of media promotion
publishing products and their role in promoting reading.
Research methods: to determine the categorical apparatus
media promotion and features of application of book trailers in promotion of books
the following methods were used: empirical and structural-genetic analysis,
descriptive method, survey, method of analogies and comparisons.
To achieve this goal it is necessary to perform the following tasks:
1) to find out the meaning of the term "media promotion";
2) identify the main areas of media promotion;
3) explore the specifics of the promotion of publishing products on the Internet;
4) determine the role of book trailers in the media promotion of publishing products;
5) to find out the features of the influence of different types of book trailers on
potential consumers;
6) describe the features of book trailers created by foreign and
Ukrainian publishers.
The methodological and theoretical basis of the study are works,
dedication to media promotion of publishing products and the use of book trailers
for the promotion of books, domestic and foreign researchers A. Bessarab,
J. Vlodarchyk, S. Vodolazka, M. Kamenska, G. Klyuchkovska,
5
I. Kopystynska, T. Lisovska, A. Milchyna, O. Nesterenko, D. Olefir,
S. Patry, O. Skiban, O. Skochynets, I. Stolyar, R. Tabernero, V. Teremka,
I. Tonkikh, D. Fialko and others.
The scientific novelty of the obtained results is that
qualification work proves the effectiveness of the use of book trailers as
means of media promotion of books in the marketing strategy of publishers, illustrates
the ability of book trailers to sell a particular book and promote reading, and
also for the first time describes the differences in the creation of promotional videos in the world
and Ukrainian practice.
Scope: the materials of the study can be
used in the professional activities of publishers, publishing managers
business and booksellers to build effective marketing
strategies for the promotion of publishing products. This work can come in handy under
time of writing essays, term papers, dissertations of students in specialties
"Publishing and Editing" and "Media Communications".