UA : Дипломна робота – 74 стор., 63 джерела.
Об’єкт дослідження : лінгвокультурний типаж «parisien».
Мета роботи: проаналізувати лінгвокультурний типаж «parisien» на
предмет визначення його асоціативних та оцінних ознак.
Теоретико-методологічні засади: ключові положення аксіологічної
лінгвістики (Ю. М. Караулов, О. А. Івін, В. П. Баришков), теорії
лінгвокультурних типажів, розроблені в лінгвістиці (В. І. Карасик, О. А.
Дмитрієва, В. О. Маслова, В. О. Рєзнік, О. О. Селіванова) та питання жанрової
диференціації публіцистичних текстів (К. О. Філіпов, Н. С. Валгіна, О. С.
Щелкунова).
Отримані результати: серед проаналізованих типологій
лінгвокультурних типажів за ознаками реальності, асоціації з певним колом
осіб, ступенем значущості для соціуму лінгвокультурний типаж «parisien»
класифікується як реальний, сучасний, оскільки він характеризує реально
існуючу особистість в сучасному французькому суспільстві, характерний,
оскільки виражає особливості поведінки парижан, актуальний, прототипний,
територіально-орієнтований типаж, що має соціокультурну значимість. В
результаті аналізу контекстів публіцистичних статей до основних
асоціативних та оцінних ознак типажу відносяться: високий соціальний статус
та приналежність до еліти французького суспільства, модний та стильний
зовнішній вигляд, специфічна поведінка та риси характеру, серед яких
відмічається закритість, снобізм, зверхність . Дані характеристик типажу
формують загальне перцептивно-образне уявлення про парижан в мовній
свідомості носіїв мови.
FR : Le sujet de notre recherche est la verbalisation du type linguoculturel «parisien»
(sur le matériel des textes publicistes français).
L’objet d’étude est le type linguoculturel «parisien».
L’objectif d’étude est d’analyser les moyens de la verbalisation du type
linguoculturel «parisien» afin de déterminer ses caractéristiques associatives et
évaluatives.
La linguistique moderne est caractérisée par l’importance d'étudier le problème
de l'interconnexion de la langue et de la culture et sa fixation dans la conscience
humaine. La conscience humaine accumule des images typiques reconnaissables des représentants d'une certaine culture (les types linguoculturels) reflétant le caractère
national et les valeurs du peuple.
Dans le cadre de la typologie appliquée dans notre recherche le type
linguoculturel « parisien » est classé comme réel, moderne (car il caractérise la
personnalité réelle dans la société française moderne – Parisiens), pertinent,
prototypique, territorial, qui a une signification socioculturelle .
À la suite de l'analyse des textes publicistes français, les principales
caractéristiques associatives et évaluatives du type linguoculturel "parisien"
comprennent: un statut social élevé et l'appartenance à l'élite de la société française,
une apparence «branchée» et élégante, un comportement et des traits de caractère
spécifiques , y compris le snobisme , l'arrogance etc. Ainsi le type linguoculturel
«parisien» peut être considérée comme une représentation générale sur les Parisiens
s`étant formée dans la conscience des sujets parlants.