UA : Робота викладена на 78 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 88 джерел. Об’єкт дослідження: організація інклюзивного навчання молодших школярів із затримкою психічного розвитку.
Предмет дослідження: педагогічні умови організації інклюзивного навчання молодших школярів із затримкою психічного розвитку у закладі загальної середньої освіти. Мета дослідження: визначити, науково обґрунтувати та експериментально апробувати організаційно-педагогічні умови інклюзивного навчання дітей із затримкою психічного розвитку у початковій школі. В роботі уточнено педагогічні умови ефективної організації інклюзивного навчання молодших школярів із затримкою психічного розвитку у закладі загальної середньої освіти; розроблено педагогічну програму з формування інклюзивної культури молодших школярів.
EN : The work is presented on 78 pages of printed text. The list of links includes 88 sources. Object of research: organization of inclusive education of junior schoolchildren with mental retardation. Subject of research: pedagogical conditions for the organization of inclusive education of primary school students with mental retardation in general secondary education. The purpose of the study: to determine, scientifically substantiate and experimentally test the organizational and pedagogical conditions of inclusive education of children with mental retardation in primary school. The pedagogical conditions of effective organization of inclusive education of junior schoolchildren with mental retardation in a general secondary education institution are specified in the work; the pedagogical program on formation of inclusive culture of junior schoolchildren is developed.