UA : Мета дослідження: дослідити специфіку реалізації адаптивного
потенціалу дітей з інвалідністю в комплексі здійснення соціальної роботи з
соціальної інтеграції.
Об’єкт дослідження: технології соціальна робота з соціальної
інтеграції дітей з інвалідністю.
Предмет дослідження: реалізація адаптивного потенціалу дітей з
інвалідністю як складова роботи з соціальної інтеграції.
Методи дослідження: аналіз, синтез, індукція, дедукція, гіпотетико-
дедуктивний, абстрагування, сходження від абстрактного до конкретного,
аналогії та порівняння.
Гіпотеза: Реалізація адаптивного потенціалу дітей-інвалідів може
здійснюватися соціальними працівниками спільно із фахівцями адаптивного
фізичного виховання; у результаті проведення заходів із соціальної інтеграції
та занять з адаптивного фізичного виховання у дитини будуть сформовані
первинні навички та вміння необхідні для життєдіяльності, покращенні
функціональні можливості організму, розвинені навички комунікації та
взаєморозуміння з оточуючими.
Висновки: 1. Адаптивний потенціал дитини з інвалідністю можна
реалізувати в межах процесу її соціальної інтеграції, а адаптивне фізичне
виховання є одним із ефективних засобів досягнення результативної
соціалізації. 2. Фізичні вправи та спортивні ігри адаптивного фізичного
виховання мають бути підібрані у відповідності із порушеннями розвитку
дитини, особливостями її інвалідності.
EN : Research purpose is to study the realization specifics of the adaptive
potential of disabled children in the implementation of social work on social
integration.
Research object is the technologies of social work on social integration of
disabled children.
Research subject is realization of the disabled children’s adaptive potential
as a component of work on social integration.
Research methods are analysis, synthesis, induction, deduction,
hypothetical-deductive, abstraction, ascent from the abstract to the concrete,
analogy and comparison.
Research hypothesis is that realization of the disabled children’s adaptive
potential can be carried out by social workers together with specialists of adaptive
physical education; as a result of social integration activities and classes on
adaptive physical education, the child will develop primary skills and abilities
necessary for vital activity, improve the functional capabilities of the body,
develop communication skills and mutual understanding with others.
Conclusions: 1. The adaptive potential of a disabled child can be realized
within the process of his/her social integration, and adaptive physical education is
one of the effective means of achieving effective socialization. 2. Physical
exercises and sport games of adaptive physical education should be selected in
accordance with the developmental disorders of the child, the peculiarities of
his/her disability.