UA : Мета кваліфікаційної роботи полягає у дослідженні наявних методів
створення анімації за зображенням із заданим сюжетом, зміни стилістики зо-
браження, накладення зображення на відео, допоміжних алгоритмів (ство-
рення 3d-моделі за зображенням, заповнення тла), можливостей їхньої комбі-
нації з метою написання алгоритму створення анімації з заздалегідь фіксова-
ним сюжетом, але з можливістю визначення стилістики та зовнішнього ви-
гляду персонажів та декорацій власне користувачем). У нашому випадку бу-
де використано метод зміни стилістики зображення Л. Ґетіса та створення
скелетної анімації в середовищі Unity.
EN : The purpose of the qualification work is to study the existing methods of
creating animation on the image with a given plot, changing the style of the image,
overlaying the image on video, auxiliary algorithms (creating a 3D model on the
image, filling the background), the possibility of combining them to write an
animation algorithm. fixed plot, but with the ability to determine the style and
appearance of the characters and scenery of the user). In our case, we will use the
method of changing the stylistics of the image of L. Gatys and creating skeletal
animation in the Unity environment.
Methods and modern competing technologies of animation creation with
adjustment of appearance of characters and correction of stylistics of images are
investigated. The C# language and the Unity environment were used for
development, as well as some MySQL and XAMPP.