UA : Робота викладена на 109 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 94 джерела. Об’єкт дослідження – процес морального виховання молодших школярів. Предмет дослідження – педагогічні умови морального виховання молодших школярів на основі народних традицій. Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні й експериментальній перевірці педагогічних умов морального виховання молодших школярів на основі народних традицій. В роботі проаналізовано стан дослідженості проблеми морального виховання молодших школярів на основі народних традицій в працях науковців та педагогічних дослідженнях; відстежено наукову дискусію щодо основних понять дослідження; висвітлено теоретичні засади морального виховання молодших школярів на основі народних традицій; визначено педагогічні умови морального виховання молодших школярів на основі народних традицій; охарактеризовано критерії, показники та рівні сформованості моральної вихованості молодших школярів на основі народних традицій.
EN : The work is presented on 109 pages of printed text. The list of links includes 94 sources. The object of research is the process of moral education of junior schoolchildren. The subject of research - pedagogical conditions of moral education of junior schoolchildren on the basis of national traditions. The purpose of the research is to theoretically substantiate and experimentally test the pedagogical conditions of moral education of junior schoolchildren on the basis of folk traditions. The paper analyzes the state of research of the problem of moral education of junior schoolchildren on the basis of folk traditions in the works of scientists and pedagogical research; the scientific discussion on the basic concepts of research is traced; the theoretical bases of moral education of junior schoolchildren on the basis of national traditions are covered; pedagogical conditions of moral education of junior schoolchildren on the basis of national traditions are defined; criteria, indicators and levels of formation of moral education of junior schoolchildren on the basis of national traditions are characterized.