UA : У статті акцентовано увагу на дослідженні стану сформованості професійного
ділового спілкування та міжкультурного ділового спілкування майбутніх фахівців
технічного та економічного спрямування. Автор представляє кількісний та якісний аналіз
результатів емпіричного дослідження означеної проблеми. Базовим підходом до реалізації
проблеми формування ПДС майбутніх фахівців автор вважає системну аудиторну та
позааудиторну взаємодію студентів і науково-педагогічного складу вищого навчального
закладу. Аналіз результатів дослідження виявив наявну потребу в інтегрованому підході до
розв’язання проблеми. Саме така необхідність синтезувати матеріал різних дисциплін
гуманітарного блоку в контексті формування і розвитку навичок професійного ділового
спілкування зумовила вибір принципів, стратегічних завдань та змістового компонента
програми авторського спецкурсу «Професійне ділове спілкування».
RU : В статье акцентировано внимание на исследовании состояния сформированности
профессионального общения (ПДО) делового и межкультурного делового общения будущих
специалистов технического и экономического направлений. Автор представляет
количественный и качественный анализ результатов эмпирического исследования
вышеуказанной проблемы. Основным принципом решения проблемы формирования ПДО
будущих специалистов автор считает системную аудиторную и внеаудиторную
интеракцию студентов и научно-педагогического состава высшего учебного заведения.
Анализ результатов исследования выявил необходимость интегрированного подхода к
решению проблемы. Именно такая необходимость синтезировать материал различных
дисциплин гуманитарного блока в контексте формирования навыков ПДО обусловила выбор
принципов, стратегических задач и содержательного компонента программы авторского
спецкурса «Профессиональное деловое общение».
EN : The character of the publication lays the emphasis on quality research of professional
communication and intercultural communication development of future specialists in economics
and technical area. There is quantitative and qualitative analysis of the problem’s empiric study in
the article. The author considers that the basic approach to development of business communication
is system in-class and out-of-class interacting of students and scientific-pedagogical stuff in higher
educational establishment. The analysis of undertaken research identified the need for integrating
approach to fulfillment of the problem. This objectively raises the necessity in synthesis of different
disciplines of the humanities content as the approach to business and intercultural business
communication development, which resulted in selecting the principles, strategic assignments and
substantial components of the author’s special course “Business Professional Communication”