UA : Кваліфікаційна робота – 52 сторінки, 1 рисунок, 2 таблиці, 59 літературних джерел.
Мета дослідження полягає у визначенні найбільш ефективних засобів і методів побудови системи тренування кваліфікованих атлетів в гирьовому спорті.
Об'єкт дослідження – тренувальний процес спортсменів у гирьовому спорті.
Для вирішення поставлених завдань застосовувалися такі методи дослідження: аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури; педагогічне тестування; педагогічне спостереження; методи математичної статистики.
В ході експериментального дослідження визначено основні засоби фізичної підготовки гирьовиків. Всі вправи були розділені на три групи, що включають класичні вправи, використовувані в змаганнях, допоміжні (спеціальні і загальнорозвиваючі), трюкові вправи (жонглювання). Класичні (змагальні) вправи включають поштовх двох гир, ривок лівої і правої і поштовх двох гир по повному (довгому) циклу. Допоміжні вправи діляться на загальнорозвиваючі, запозичені з різних видів спорту (легка атлетика, плавання, лижний спорт, спортивні ігри, гімнастика) і спеціальні вправи, які за своєю біомеханічною структурою близькі до основних змагальних рухів, але мають специфічну спрямованість щодо розвитку рухових якостей. Результати педагогічного експерименту засвідчили ефективність запропонованої методики тренування кваліфікованих гирьовиків. Приріст результативності в контрольній групі склав після 1 етапу підготовки 2,8%, після 2-го етапу – 7,2%, в експериментальній групі після 1-го етапу 4,6%, після 2-го етапу – 18,1%.
EN : Qualification Work - 52 pages, 1 Figure, 2 tables, 59 literary sources.
The aim of the study is to determine the most effective means and methods of building a system of training qualified athletes in kettlebell lifting.
The object of research is the training process of athletes in kettlebell lifting.
To solve the tasks set, the following research methods were used: analysis and generalization of data from scientific and methodological literature; pedagogical testing; pedagogical observation; methods of Mathematical Statistics.
In the course of an experimental study, the main means of physical training of kettlebells were determined. All exercises were divided into three groups, including classic exercises used in competitions, auxiliary (special and general development), trick exercises (juggling). Classic (competitive) exercises include a push of two weights, a jerk of the left and right, and a push of two weights in a full (long) cycle. Auxiliary exercises are divided into general development exercises borrowed from various sports (athletics, swimming, skiing, sports games, Gymnastics) and special exercises that are similar in their biomechanical structure to the main competitive movements, but have a specific focus on the development of motor qualities. The results of the pedagogical experiment showed the effectiveness of the proposed method of training qualified kettlebells. The increase in performance in the control group was 2.8% after the 1st stage of preparation, 7.2% after the 2nd stage, 4.6% in the experimental group after the 1st stage, and 18.1% after the 2nd stage.